تجلیل از بانوان شاغل در حوزه اداری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات

کلات (پانا) - به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر از بانوان شاغل در حوزه اداری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات تجلیل به‌عمل آمد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از بانوان شاغل در حوزه اداری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات، به مناسبت گرامیداشت مقام زن و مادر از بانوان شاغل در حوزه اداری این مدیریت تجلیل کرد.

پروانه در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و زحمات تمامی بانوان فرهنگی شهرستان گفت: زن مظهر تجلی جمال خداوند است و مادران از جایگاه رفیع و بسیار ارزشمندی برخوردارند.

وی با اشاره به نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف جامعه، تصریح کرد: بانوان فرهنگی از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند. همت زنان در دوران دفاع مقدس و پیروزی اتقلاب اسلامی به عناوین مختلف، بیانگر روح بزرگ، پشتکار و برابری آنان با مردان این سرزمین است.

این مقام مسئول افزود: زنان بزرگترین سرمایه انسانی در هر جامعه هستند و استفاده از توانمندی این قشر به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر کشور کمک می‌کند.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب پنج ویژگی مورد تاکید برای حضور اثرگذار زنان در جامعه تعریف شده است: ۱-علم و پژوهش:بانوان عزیز در یافته های جدید علمی به صورت فعال حضور دارند، در دستیابی پیشرفت های علمی بین و زن و مرد تفاوتی وجود ندارد.۲-اخلاق: بانوان ما در جامعه الگو و مروجان اصلی اخلاق هستند.۳-اجتماعی و سیاسی: در انتخابات زنان دوشادوش مردان بوده اند و در مجلس، دولت و سایر نقش ها نیز به جد حضور داشته و شاهدیم که بسیاری از پست های کلیدی و حساس را زنان بر عهده دارند.۴-اشتغال:بیش از ۶۰‌ درصد داوطلبان‌ کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۲ را بانوان تشکیل دادند و این نشان از اهمیت به نقش بانوان است،در نظام جمهوری اسلامی حضور بانوان در عرصه های مختلف شغلی بسیار پررنگ دیده شده است.۵-خانواده:مهمترین رکن جامعه خانواده است،کانون خانواده به وسیله مادران و زنان گرم می شود،بانوان در تربیت فرزندان نقش‌ اول را ایفا می نمایند، کانون هیچ خانه ای بدون حضور زن گرم‌ نمی شود.»

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در پایان ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای همه ی بانوان،بویژه بانوان فرهنگی،بیان کرد:«قدردان همه زنان و بانوان ،تلاش ها، فداکاری ها و زحمات شما هستیم چرا که شما عزیزان کانون تولید فکر و ایده هستید و قطعا راهنمایی و هدایت های شما موجب کسب توفیقات بوده و خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار