عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

سازمان استاندارد آخرین سازمانی است که باید گزارش مقابله با آلودگی هوا را ارائه دهد

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان استاندارد درباره اقدامات این سازمان برای مقابله با آلودگی هوا گفت حضور رئیس سازمان استاندارد برای ارائه گزارش احترام به افکار عمومی و شهروندان است اما واقعیت این است که گزارش این سازمان باید آخرین گزارش در باب اقداماتی باشد که برای مقابله با آلودگی هوا صورت گرفته است. آ

کد مطلب: ۱۳۴۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان استاندارد آخرین سازمانی است که باید گزارش مقابله با آلودگی هوا را ارائه دهد

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان استاندارد درباره اقدامات این سازمان برای مقابله با آلودگی هوا گفت: براساس جدولی که در قانون هوای پاک در نظر گرفته شده؛ 60 وظیفه بر عهده محیط‌زیست، 22 وظیفه برعهده وزارت کشور، نیروی انتظامی و سازمان استاندارد به طور مشترک ۱۴ وظیفه و 12 وظیفه بر عهده وزارت راه و شهرسازی و 10 وظیفه بر عهده وزارت صمت است که اگرچه در مقایسه با سایر سازمان‌ها کم‌تر است اما تاثیر آن از چندین وظیفه سازمان محیط‌زیست و استاندارد بیشتر است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: براساس برآوردهایی که انجام شده 65 تا 70 درصد عامل آلودگی هوا تحت تاثیر وسایل نقلیه متحرک موتوری و ماشین است و طبقه گفته مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، یک موتور سیکلت فرسوده 26 برابر یک موتور نو و یک خودروی فرسوده 12 برابر یک خودروی نو آلودگی دارد.

وی گفت: حضور رئیس سازمان استاندارد برای ارائه گزارش احترام به افکار عمومی و شهروندان است اما واقعیت این است که گزارش این سازمان باید آخرین گزارش در باب اقداماتی باشد که برای مقابله با آلودگی هوا صورت گرفته است. آن هم در شرایطی که عدم اسقاط خودرو با مصوبه مجلس شکل قانونی پیدا کرده و شاخص کیفیت هوا مدام در حال ناسالم شدن برای همه گروه‌ها و گروه‌های حساس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار