معلم نمونه بهارستانی:
تغییر مسیر حرکت، اولین راه مقابله با موانع موفقیت است
بهارستان یک (پانا) - معلم نمونه بهارستانی، تغییر مسیر حرکت را اولین و مهمترین راه مقابله با موانع موفقیت دانست.
پگاهالسادات صمدی، دبیر زیستشناسی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، که موفق به کسب رتبه سوم مسابقات کشوری در آزمایشگاه علوم تجربی شده است، در گفتوگو با پانا، سابقه کاری خود را چنین بیان کرد: «۱۰ سال است که سعادت خدمت به جامعه فرهنگی آموزش و پرورش را پیدا کردهام و در طی این زمان موفق به کسب رتبه و مقامهای منطقهای، استانی و کشوری متعددی از جمله رتبه سوم مسابقات کشوری آزمایشگاه علوم تجربی شدهام.»
وی در خصوص آغاز فعالیتهای پژوهشی خود، گفت: «عامل مهمی که موجب شد تا با قدرت و جدیت فعالیتهای خود را آغاز کنم، در درجه اول تعیین هدف، علاقه و ویژگیهایی مانند امیدواری، همت، پشتکار و تلاش بود.»
صمدی در خصوص موانع موجود در مسیر موفقیت خود، اظهار کرد: «زندگی تمام انسانها دارای فراز و نشیبهایی است؛ برای بنده نیز مشکلات شخصی مانند کمبود امکانات و عدم استفاده صحیح از موقعیت از مهمترین مشکلات حرکت به سوی موفقیت بود.»
این معلم نمونه بهارستانی درخصوص حمایتهای اطرافیان خود در انجام فعالیتهای پژوهشی، گفت: «ابتدا الگوی من تلاشهای پدرم در عرصه آموزش و پرورش بود؛ همچنین تشویق مادرم، حمایتهای همسرم، اساتید و همکارانم نیز تاثیر بسزایی در موفقیتهای من داشتهاند.»
این دبیر توانمند در رابطه با اقدامات صورت گرفته خود در کسب رتبه سوم مسابقات کشوری آزمایشگاه علوم تجربی عنوان کرد: «با اطلاعرسانی به موقع و تشویق استاد حاجی جعفری، سرگروه علوم تجربی اداره آموزش و پرورش بهارستان یک، گروه دو نفرهای با یکی از همکاران خود به نام طیبه آزادی تشکیل دادیم و سپس مطالعات و تحقیقات بیشتری صورت گرفت و با آمادگی در مسابقه شرکت کردیم که در پایان موفق به کسب این رتبه شدیم.»
صمدی همچنین خاطرنشان کرد: «هدف من از شرکت در این مسابقات و کسب رتبه، ارزیابی و به چالش کشیدن معلومات خود و انگیزهای برای شرکت دانشآموزان در جشنوارهها و مسابقات علمی بود. داشتن هدف، برنامهریزی، پشتکار، اعتماد به تواناییهای خود و تلاش بسیار برای اهداف، باورهایی بود که موجب موفقیت من شد.»
وی در خصوص احساس ناامیدیهای زندگی، گفت: «من هیچوقت ناامید نمیشوم؛ زیرا اعتقاد دارم هر شکست سرآغاز یک موفقیت جدید است و هنگام مواجهه با موانع، نباید هدف خود را تغییر دهیم؛ بلکه لازم است تا نسبت به تغییر مسیر حرکت خود، اقدام کنیم.»
صمدی با اشاره به شیرینترین و تلخترین خاطره کاری خود گفت: «تمامی لحظات بودن با دانش آموزان و ارتباط حضوری در کلاس از شیرینترین خاطرات کاری بنده است که زمان شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن کلاسها، ارتباط با دانشآموزان کمتر شد که تلخترین لحظات و خاطره کاری بنده به شمار میرود.»
دانشآموز خبرنگار: صبا فخام
ارسال دیدگاه