مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

حفاظت از محیط زیست، یکی از وظایف دانش‌آموزان است

بهارستان یک (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بهارستان، حفاظت از محیط زیست را یکی از وظایف دانش‌آموزان دانست که آموزش این امر بر عهده دبیران مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۲۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حفاظت از محیط زیست، یکی از وظایف دانش‌آموزان است

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک در مراسم تقدیر از دانش‌آموزان فعال محیط زیست بهارستانی، در خصوص اهمیت محفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: آب و هوای پاک یکی از نیاز‌های اصلی مردم و دانش‌آموزان است، که متاسفانه امروزه در کشور ما، تعداد روزهایی که هوای پاک داریم، کم است و لازم است تا به آن توجه ویژه شود.

وی همچنین ادامه داد: لازم است تا به دانش‌آموزان در خصوص حفاظت از محیط زیست، آموزش دهیم و این یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش است، که نحوه درست حفاظت از محیط زیست و طبیعت را به دانش‌آموزان بیاموزد و در رابطه با این موضوع حتما فعالیت خواهیم داشت.

اصلانی در ادامه افزود: در سراسر جهان، آموزش از مدارس آغاز می‌شود؛ از این‌رو ما نیز لازم است تا همانند سایر نقاط جهان، آموزش را از مدارس آغاز کنیم و دبیران گرامی باید در کنار تدریس کتب درسی، نظافت را هم به دانش‌آموزان آموزش دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در ادامه در‌خصوص ضرورت محافظت از هوای‌ پاک، گفت: امروزه باید در تلاش باشیم تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو در حفاظت از محیط زیست و هوای پاک نقش موثر داشته باشیم و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به فرزندان خود آموزش دهیم.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های حفاظت از محیط‌زیست و هوای پاک، ایجاد فضای سبز و جلوگیری از تخریب آن است؛ بنابراین درختکاری یکی از فعالیت‌های حیاتی و مهم در مدارس به شمار می‌رود که لازم است تا به این امر توجه شود.

در پایان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، خاطرنشان کرد: ما دبیران و دانش‌آموزان، الگو‌ی سایر افراد جامعه هستیم و لازم است تا حفاظت از منابع طبیعی را به آنان آموزش دهیم تا سهم مؤثری در تنفس هوای پاک، داشته باشیم‌.

دانش‌آموز خبرنگار: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار