همگروهی ایران با فرانسه، اسلوونی و لهستان در دور دوم هندبال قهرمانی جهان

تهران (پانا) - تیم ملی هندبال مردان ایران در دور دوم مسابقات قهرمانی جهان با تیم های فرانسه، اسلوونی و لهستان هم گروه شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
همگروهی ایران با فرانسه، اسلوونی و لهستان در دور دوم هندبال قهرمانی جهان

بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۳ از ۲۱ دی الی ۹ بهمن ماه با حضور ۳۲ تیم به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و سوئد برگزار می شود. تیم ایران در دومین حضور خود در این رقابت ها در گروه نخست با تیم های مونته نگرو، شیلی و اسپانیا هم گروه بود.

تیم هندبال کشورمان دراین مرحله ابتدا با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ مقابل شیلی پیروز شد و با همین برد و کسب دو امتیاز صعود خود را برای نخستین بار در تاریخ به جمع ۲۴ تیم برتر و جدول اصلی رقابت ها مسجل کرد. شاگردان ووسلین در دومین دیدار خود مقابل مونته نگرو ۳۴ بر ۳۱ شکست خورد و در نهایت دوشنبه شب ۲۶ دی ماه برابر اسپانیا یکی از پر افتخارترین تیم های دنیا با نتیجه ۳۵ بر ۲۲ مغلوب شد. به این ترتیب در گروه اول، تیم اسپانیا با شش امتیاز در صدر ایستاد، مونته نگرو با ۴ امتیاز دوم و ایران با دو امتیاز در رده سوم و شیلی بدون امتیاز در رده چهارم قرار گرفتند. با این نتیجه سه تیم نخست جواز حضور در مرحله بعد را کسب کردند و باید در دور بعدی با سه تیم اول گروه B مسابقه دهند.

اما با پایان یافتن مسابقه مرحله گروهی، تیم فرانسه به عنوان صدرنشین گروه B راهی دور دوم شده است. فرانسه با کسب ۶ طلا ، یک نقره و ۴ برنز بهترین تیم جهان در بخش مردان می باشد و هندبالیست های کشورمان باید برابر مدعی کسب مدال در این رویداد قرار بگیرند. تیم فرانسه در سال ۲۰۱۵ در مسابقات قهرمانی جهان قطر قهرمان شد. این تیم در دوره قبل در رده چهارم ایستاد.

اما اسلوونی تیم دوم این گروه نیز سابقه حضور در ده دوره مسابقات جهانی را داشته و یک برنز نیز در کارنامه خود ثبت کرده است و تیم لهستان میزبان هم در ۱۷ دوره حضورش در مسابقات قهرمانی جهان صاحب یک نقره و سه برنز شده است.

به طور قطع شاگردان ووسلین در مرحله اصلی کار سخت تری برابر رقبای خود دارند اما تجربه بسیار ارزشمندی را بدست خواهند آورد.

۲۴ تیم راه یافته به مرحله دوم این رویداد، در قالب چهار گروه شش تیمه به مسابقه خود ادامه می دهند که دو تیم جواز حضور در جمع هشت تیم را بدست خواهد آورد. طبق برنامه بازیها در گروه اول از مرحله دوم، تیم های اسپانیا و فرانسه، مونته نگرو، اسلوونی، ایران، لهستان قرار دارند. تیم های هم گروه از دور مقدماتی بازی رودر روی نداشته و امتیازات مرحله قبل بازیهای رودروی آنها را در این مرحله محاسبه می کنند. به این ترتیب تیم ایران با احتساب دو شکست برابر اسپانیا و مونته نگرو و اختلاف گل های زده و خورده شده در حال حاضر بدون امتیاز در رده ششم قرار دارد.

برنامه بازی های این مرحله از گروه اول مرحله اصلی که در شهر کراکوف لهستان برگزار می شود به این ترتیب است :

چهارشنبه ۲۸ دی ماه:
اسپانیا- لهستان
مونته نگرو- فرانسه
ایران - اسلوونی

جمعه ۳۰ دی ماه:
مونته نگرو- لهستان
اسپانیا - اسلوونی
ایران- فرانسه

یکشنبه دوم بهمن ماه:
فرانسه- اسپانیا
مونته نگرو- اسلوونی
ایران- لهستان

محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سیدمهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی و علی کوهزاد، ۲۰ ملی‌پوش منتخب ووسلین ووویچ در تیم ملی در این رویداد می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار