هندبال قهرمانی جهان؛ ‌صعود تاریخی تیم ملی ‌ایران‌

تهران (پانا) - ‌تیم ملی هندبال ایران با شکست شیلی برابر مونته‌نگرو از گروه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان صعود کرد و با قرار گرفتن در جمع ۲۴ تیم برتر جهان تاریخ‌ساز شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هندبال قهرمانی جهان؛ ‌صعود تاریخی تیم ملی ‌ایران‌

‌چهار دیدار نخست ششمین روز از دیدارهای هندبال قهرمانی جهان لهستان- سوئد در حالی به پایان رسید که بازی تیم‌های ملی مونته‌نگرو و شیلی در صعود تیم ملی هندبال ایران تاثیرگذار بود.

ملی‌پوشان در گروه A در دیدار اول برابر شیلی به برتری رسیدند و در بازی دوم با امتیازی نزدیک بازی را به مونته‌نگرو واگذار کردند و امشب از ساعت ۲۳ در آخرین مرحله گروهی به مصاف اسپانیا چهارمین قدرت برتر دنیا رفته است.

اما صعود تیم ملی هندبال ایران امشب در گرو یکی از حساس‌ترین بازی‌ها میان تیم‌های ملی شیلی و مونته‌نگرو بود که شیلی در امتیازی نزدیک ۳۵ بر ۳۳ بازی را واگذار کرد تا با سه شکست از صعود به مرحله بعد بازماند و در نهایت صعود ایران را قطعی کند.

با این نتیجه تیم‌های ملی ایران، مونته‌نگرو و اسپانیا از گروه A مسابقات قهرمانی جهان صعود کردند و در جمع ۲۴ تیم برتر جهان جای گرفتند.

براین اساس تیم ملی ایران در شهر کراکوف خواهد ماند تا با سه تیم برتر گروه B در مرحله بعد بازی کند. این اولین بار است که تیم ملی هندبال مردان ایران به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان صعود می‌کند.

نتایج دیدارهای امروز به شرح زیر است:

کره جنوبی ۲۵ - ۳۸ ایسلند

اسلوونی ۳۱ - ۳۵ فرانسه

برزیل ۳۰ -۲۸ کیپ ورد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار