در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

رفع مشکل کمبود داروی سرماخوردگی کودکان؛ مدارس در موج هشتم کرونا تعطیل نمی‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید مشکل کمبود داروهای مربوط به سرماخوردگی با اقدامات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو حل شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکل کمبود داروی سرماخوردگی کودکان؛ مدارس در موج هشتم کرونا تعطیل نمی‌شود

بابک حاجی حیدری-همایون سامه‌یح در گفت‌وگو با پانا درباره تامین داروهای ویژه سرماخوردگی و آنفلوآنزا کودکان اظهار کرد: «مشکلی برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران پیش‌ آمده بود که جلساتی برگزار شد و مسئولان سازمان غذا و دارو قول دادند که این مساله حل شود. اکنون نیز با اقداماتی که صورت گرفته و واردات مواد اولیه مورد نیاز داروی بیماران این مشکل حل شده است.»

به گفته وی، مسایل گمرکی در تامین داروهای سرماخوردگی پیش آمده بود و بسیاری از مسئولان ورود کردند تا مشکل دارویی حل شود که این مشکل حل شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «ورود مواد اولیه مورد نیاز برخی داروها زمان‌بر است اما مشکلاتی هم که به‌وجود می‌آید مقطعی و کوتاه مدت است که با مساعدت مسئولان نظام سلامت این مشکلات برطرف می‌شود. حق با بیماران است و اغلب داروهایی که مربوط به کودکان است دچار مشکل شده بود که با اقدامات صورت گرفته حل شد و وزارت بهداشت موظف به تامین داروی مردم است.»

وی درباره شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش در مدارس نیز گفت: «بخشی از دانش‌آموزان در فصل پاییز و زمستان به بیماری‌های سرماخوردگی مبتلا می‌شوند که این مشکل وجود دارد اما همانطور که وزارت بهداشت نیز اعلام کرده است تعطیلی مدارس به دلیل موج هشتم امکان‌پذیر نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار