معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

تزکیه مقدم بر آموزش است

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت بر اساس آموزه‌های دینی، تزکیه مقدم بر آموزش است.

لینک کوتاه کپی شد
تزکیه مقدم بر آموزش است

حسن بروشکی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در دومین روز از برگزاری دوره آموزش فضای سواد رسانه ای، ویژه مربیان تشکیلاتی و پرورشی مدارس ناحیه ۱و۲ زاهدان که به همت سازمان دانش آموزی استان برگزار شد؛ گفت: وظیفه هر نظام پرورشی، تربیت انسان هایی معتقد و متعهد به اهداف آن نظام است. بنابراین، در این که نظام پرورشی ما باید انسان هایی با هویت و اعتقادات دینی تربیت کند، شکی نیست.

وی افزود: اگر می خواهیم انسانی تربیت کنیم که جسمی سالم و دانشی وافر و رشد روانی- اجتماعی مطلوبی داشته باشد، پیش از همه این ها به اخلاق اهمیت می دهیم.

حسن بروشکی تصریح کرد: در اسلام تأکید بسیار بر مفاهیمی چون: «انسان شدن»، «جهاد اکبر»، «تزکیه»، «کمال» و غیره، بیانگر توجه خاص به جایگاه اخلاق در تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: آنچه که در تربیت اسلامی به دنبال آن هستیم، پرورش انسانی مومن و وارسته است. به تعبیر دیگر، انسانی می خواهیم که اگر علم آموخت و به مراتب و درجات بالای علمی هم رسید، قبل از هر چیز «انسان» باشد.

وی افزود: اگر در تربیت اسلامی، «اخلاق» اصل اول است، باید این اصل در همه ارکان آموزش رعایت شود، همچنان که در برخی مدارس ، همیشه چنین بوده است.

دانش آموز خبرنگار: علی درویش پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار