معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان:

نگاه فرایندی به موضوع تربیتی را جایگزین نگاه نقطه‌ای و مقطعی کنیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت در آموزش و پرورش یک نگاه فرایندی به موضوع تربیتی نیاز است و لازم است از نگاه نقطه‌ای و مقطعی فاصله گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۳۹۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاه فرایندی به موضوع تربیتی را جایگزین نگاه نقطه‌ای و مقطعی کنیم

سعید دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، در مراسم افتتاحیه دوره رشد و توانمندسازی مربیان و معاونین پرورشی، در اردوگاه امام صادق(ع) در دماوند، اظهار کرد: برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی شهرستان‌های استان تهران با عنوان «راه مربی»، مصادف است با سالروز عملیات بیت المقدس۲ با رمز «یا‌زهرا» که در سال ۶۶ در سرما و هوای سرد انجام شد؛ که اتفاقاً هم این روزها هوا سرد و یخبندان است. همچنین این ایام با ولادت حضرت زهرا(س) قرین شده است و این همزمانی را به فال نیک می گیریم و از خداوند طلب توفیق می‌کنیم تا بتوانیم شیعه واقعی حضرت زهرا باشیم و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

دهنوی با اشاره به این نکته که در آموزش و پرورش نیازمند یک نگاه فرایندی به موضوع تربیتی هستیم نه یک نگاه نقطه‌ای و مقطعی، تصریح کرد: لازم است تا استعدادها را در افراد، شناسایی کنیم، پرورش دهیم و از آن استعداد‌ها در مسیر درست استفاده کنیم؛ به طور مثال دانش‌آموزی که در مسابقات مجری‌گری مقام اول را کسب می کند، در مراسم‌های مختلف در سطح منطقه، استان و یا کشور از آن استفاده کنیم، تا باعث شکوفایی آن استعداد شود. هر چه بیشتر به دانش‌آموزان اعتماد کنیم، قطعاً جواب این اعتماد را به نحو احسن خواهند داد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در ادامه افزود: معاونین پرورشی مدارس باید در امور پرورشی اختیار عمل داشته باشند و در معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان، سعی شده است تا تعدد ارسال بخشنامه‌ها را به حداقل برسانیم و دست معاونین پرورشی مناطق را برای کار تربیتی باز بگذاریم؛ امور تربیتی نباید گزارش‌محور باشد، بلکه باید تاثیر خود را روی دانش آموزان نشان دهد.

وی تاکید کرد: از دیگر عواملی که معاونت پرورشی اداره کل شهرستان‌های استان تهران پیگیر آن است، توجه به امر تنوع‌بخشی به محیط‌های تربیتی و یادگیری است؛ اردوگاه های استانی و شهرستانی می‌توانند محلی برای تنوع‌بخشی به امور پرورشی باشد، که ما سعی کرده ایم در سطح استان و شهرستان‌های مختلف استفاده از اردوگاه‌ها را تسهیل کنیم.

خبرنگار: علی عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار