معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با پانا:

مربیان تربیتی برای انتخاب موقعیت کنشگری مثبت به دانش‌آموزان کمک می‌کنند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش معتقد است که مربیان تربیتی باید نقش تنظیم‌گری و هدایتگری برای کنشگری مثبت دانش‌آموزان در موقعیت‌های مختلف تربیتی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مربیان تربیتی  برای انتخاب موقعیت کنشگری مثبت به دانش‌آموزان کمک می‌کنند

اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص نقش تنظیم‌گری و هدایتگری مربیان پرورشی و تربیتی گفت: «تربیت با نقش‌آفرینی فرد، یعنی دانش‌آموز در موقعیت‌های مختلف تربیتی شکل می‌گیرد. وقتی دانش‌آموز در موقعیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند خود را بشناسد و از استعدادهای درونی‌اش استفاده کند و یک کنش و تحرک متناسبی با موقعیتی که در آن قرار گرفته از خود بروز دهد یعنی ظرفیت‌های درونی خود را افزایش می‌دهد.»

وی افزود: «صبر، حوصله، دقت، توجه، تعقل و ارزیابی این تحرکات در موقعیت‌های مختلف تربیتی به وجود می‌آید و مربی در این شرایط نقش تنظیم‌گری و هدایتگری دارد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: «نقش هدایتگری و تنظیم‌گری مربی یعنی اینکه مربی بتواند شخص را به موقعیت‌های مختلف تربیتی هدایت کرده و اجازه دهد که فرد، کنشگری مثبت داشته باشد. دانش‌آموز در این شرایط اگر اشتباه، خطا و کمبودی در تشخیص موقعیت داشت، مربی باید او را راهنمایی کرده و موقعیت مناسب را به او یادآور شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار