معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت‌های پرورشی در خارج از مدرسه نیز پیگیری می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش ایران، فعالیت‌های فرهنگی پرورشی در داخل و خارج از مدرسه ارائه می‌دهد که فعالیت‌های داخل مدرسه در قالب شوراهای دانش‌آموزی، عضویت در تشکل‌های دانش‌آموز، خبرنگاران دانش‌آموز ، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، برگزاری کارگاه‌های پرورشی و تربیتی و استعدادیابی و برگزاری مسابقات قرآنی و پرورشی و فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های پرورشی در خارج از مدرسه نیز پیگیری می‌شود

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جریان دیدار وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با آکف کرچی، رئیس موسسه آموزشی اکو (ECO) با اشاره به برنامه‌های مختلف حوزه پرورشی گفت: آموزش و پرورش ایران، فعالیت‌های فرهنگی پرورشی در داخل و خارج از مدرسه ارائه می‌دهد که فعالیت‌های داخل مدرسه در قالب شوراهای دانش‌آموزی، عضویت در تشکل‌های دانش‌آموزی، خبرنگاران دانش‌آموز ، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، برگزاری کارگاه‌های پرورشی و تربیتی و استعدادیابی و برگزاری مسابقات قرآنی و پرورشی و فرهنگی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌آموزان در سفرهای تربیتی از سفرهای علمی و پیشرفت تا بازدید از مناطق مختلف نیز از جمله برنامه‌های ما در خارج از مدرسه است. همچنین پویش‌هایی با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی، حفظ محیط زیست، نظم اجتماعی و کنترل مصرف انرژی برگزار می‌شود.

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به تربیت نیروی متخصص در حوزه توسعه نیروی انسانی و همچنین تاثیر این آموزش ها در راستای توسعه اقتصادی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایران شکل گرفت و قدمت ۱۰۰ ساله دارد اظهار داشت: در همین راستا و با هدف اجرای سیاست‌های دولت، توسعه آموزش های مهارتی با کشورهای همسایه تحت عنوان دیپلماسی مهارتی برنامه ریزی شد.

وی افزود: هدف ارتباط و تعامل بیشتر در حوزه تربیت نیروی انسانی است. ایجاد هنرستان‌های مشترک با کشورهای همسایه، برگزاری جشنواره‌ها و المپیادهای دو و چندجانبه، همچنین ارتباط کلان در حوزه سیاست گذاری و برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی و حرفه ای در این راستا مدنظر است و دنبال می‌شود.

در ادامه این جلسه حامد علامتی،مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اشاره به فعالیت‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این فعالیتها عمدتا برای کودکان در محیط غیررسمی اما مکمل ارائه می‌شود و می‌توانیم تجارب خود را در این زمینه در اختیار بگذاریم.

در پایان این جلسه آکف کرچی، رئیس موسسه آموزشی اکو (ECO) با یادآور شدن این موضوع که اکو یک موسسه بین‌المللی است که معاهده‌های بین‌المللی در آن به امضاء رسیده و در سال ۲۰۱۷ عملیاتی شد و آغاز به کار کرد گفت: اما اینکه آن را به شکل یک موسسه واقعی در بیاوریم زمان می‌برد. سال گذشته تفاهم نامه کشور میزبان را منعقد کردیم و آذربایجان، قرقیزستان، ایران، افغانستان، پاکستان و ترکیه از جمله کشورهای عضو اکو هستند. این موسسه از طریق یک هیئت امنا فعالیت می‌کند که از کشورهای عضو در آن هیئت امنا حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه تحصیلات تکمیلی برای مهمان شدن دانشجویان به کشورهای عضو اکو تدوین کرده‌ایم. دو دانشجوی دکترا قرار است از ایران بازدید و کتاب راهنمای بین المللی دانشجویان را برای دانشجویان خارجی تبعه کشورهای عضو تهیه کنند. همچنین برنامه‌ای برای تبادل مدرسین موسیقی داریم. همچنین وبسایتی را برای دانشجوها طراحی کردیم و در حال جمع آوری اطلاعات از دانشگاههای کشورهای عضو هستیم تا همه این داده ها را در این سامانه واحد قرار دهیم.

کرچی افزود: ایجاد واحد تدریس زبان کشورهای عضو اکو را نیز در دستورکار قرار داده‌ایم، مثلا نحوه آموزش زبان فارسی در ترکیه و مانند آن؛ همچنین بررسی وضعیت آموزش علوم پایه را در کشورهای عضو آغاز کرده ایم. طی دو سه سال اخیر گزارش‌هایی را تهیه و به وزرای کشورهای عضو ارائه داده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار