مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد؛

۱۲ مدرسه تک دانش‌آموزی فعال در استان زنجان

زنجان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان جذب و پوشش تحصیلی حداکثری دانش‌آموزان را حیاتی عنوان کرد و گفت در حال حاضر در استان ۱۲ مدرسه تک دانش‌آموزی فعالیت دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ مدرسه تک دانش‌آموزی فعال در استان زنجان

علی اسماعیلی ظهر امروز (۲۴ دی‌ماه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان زنجان، با بیان اینکه روند مناسبی در بحث افزایش پوشش تحصیلی و کاهش بازماندگان از تحصیل در استان وجود دارد، عنوان کرد: این امر در راستای اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و فرمایشات مقام معظم رهبری برای پوشش تحصیلی همگانی است.

وی با بیان اینکه میزان پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان از میانگین کشوری ۱.۳ درصد بالاتر است، تصریح کرد: استان زنجان در زمینه جذب و پوشش تحصیلی دانش‌آموزان ۶ تا ۱۲ ساله رتبه نخست را در بین استان‌های کشور دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه با کمک سازمان‌های مرتبط، عدد بازماندگان از تحصیل هر روز کوچک‌تر می‌شود، اضافه کرد: تا پایان سال تلاش‌ها برای کوچک‌تر شدن این اعداد تداوم خواهد داشت.

اسماعیلی از فعالیت ۱۲ مدرسه با یک نفر دانش‌آموز در استان خبر داد و گفت: ۱۸۷ مدرسه ابتدایی نیز در استان زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند و ۳۰ مدرسه عشایری نیز امسال در استان فعال شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با یادآوری اینکه جمعیت جامعه هدف نیازمند آموزش در مقطع ابتدایی در استان ۱۱۶ هزار و ۸۱۸ نفر است و ۸۴۶ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را در این مقطع شناسایی کرده‌ایم، افزود: در برخی موارد دلایلی همچون بیماری و امکان نداشتن حضور دانش‌آموز در مدرسه باعث بازماندگی از تحصیل است و گاهی برخی والدین نیز تمایلی برای این امر نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه شمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول در استان ۱۹۵۲ نفر است، گفت: این تعداد ۳.۸ درصد جمعیت دانش‌آموزان این مقطع در استان است. سال قبل ۲۷۸۷ مورد بود که امسال نزدیک به ۹۰۰ نفر کاهش داشتیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های پیش روی آموزش مجدد بازماندگان از تحصیل شناسایی آنان است که در این حوزه نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط هستیم، تاکید کرد: گاهی شاهد تغییر مداوم شماره تلفن‌ها و آدرس منازل هستیم که این امر سبب می‌شود پیگیری‌ها منجر به نتیجه نشود.

وی با توضیح اینکه ۷۴۴۳ نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در استان بازمانده از تحصیل هستند، بیان کرد: این تعداد نیز ۱۶ درصد کل دانش‌آموزان این مقطع در استان را شامل می‌شود. این رقم در سال گذشته ۸۷۵۰ نفر بود که امسال این میزان کاهش نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار