پیام مشترک وزیران آموزش و پرورش و کشور به‌مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیران کشور و آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش پیام مشترکی صادر کردند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام مشترک وزیران آموزش و پرورش و کشور به‌مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام یوسف نوری و احمد وحیدی به شرح زیر است:

«بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم

وَ امرهُم شوری بَینهُم (شوری/۳۸)

تعلیم و تربیت مهم‌ترین زیرساخت‌ تعالی همه جانبه کشور و ابزاری جدی در راستای ارتقای سرمایه انسانی شایسته در زمینه‌های گوناگون است. در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است که جامعه آمادگی تحقق «تمدّن نوین اسلامی» را بدست می‌آورد و در مسیر تربیت نسلی دانا، دانشمند، کارآمد، ماهر، آشنا با سبک زندگی اسلامی و سنّت‌های ایرانی که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، گام بر می‌دارد.

اعتلای نظام آموزش و پرورش و تحقق اهداف و ماموریت‌های آن در گروه بسترسازی و تمهید الزامات تحقق سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در پرتو مشارکت همه جانبه کلیه عناصر دستگاه‌ها و نهادهای سهیم و موثر بر جریان تعلیم و تربیت است.

شوراهای آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین بستر و حلقه اتصال این عناصر نقشی بی‌بدیل در تبدیل آموزش و پرورش به گفتمان ملی و دغدغه‌های همگانی و فعال سازی ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و محله‌ای برای ارتقای کیفی و کمی نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی نمودن یکی از مهم‌ترین راهبردهای سند تحول دولت محترم سیزدهم مبتنی بر «مردم سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش» از طریق اتخاذ تصمیمات و تصویب مصوبات کاربردی و اجرایی است.

اینجانبان ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش و قدردانی از اهتمام استانداران و مدیران کل محترم در اجرای قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و تشکر از مشارکت موثر و ارزشمند اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق، به ایجاد هم‌افزایی برای اجرای موارد زیر، تاکید می‌نماییم:

تقویت نقش و جایگاه شوراهای آموزش و پرورش با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی و نیز تصویب راهکارهای عملیاتی و جلب مشارکت موثر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی در ارتقای نظام تعلیم و تربیت و نظارت مردم در امور آموزش و پرورش.

فرهنگ‌سازی و ترویج امر تعاون و مشارکت مردم، ظرفیت‌های محلی، خیرین، نیکوکاران، گروه‌های جهادی و انقلابی در آموزش و پرورش ضمن بهره‌مندی بهینه از ظرفیت رسانه‌های محلی و استانی.

برنامه‌ریزی و انجام اقدامات تحولی جهت بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات کشور با تاکید بر مردمی‌سازی امور آموزش و پرورش، خانواده محوری، کیفیت بخشی به خدمات آموزشی و پرورشی و برقراری عدالت تربیتی به ویژه در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته.

اتخاذ رویکردهایی به منظور کاربردی سازی آموزش و تقویت آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی باهمکاری سایر دستگاه‌ها، صاحبان صنایع و مشاغل و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی.

توفیق روزافزون اعضای محترم شوراهای آموزش و پرورش را در سراسر کشور از خداوند یکتا خواهانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار