مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد:

زنجان رتبه اول کشور در پوشش تحصیلی را دارد

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته پوشش تحصیلی حداکثری ۹۹/۳۳ درصدی به دست آمده گفت استان زنجان از این حیث رتبه برتر کشور را در اختیار دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
زنجان رتبه اول کشور در پوشش تحصیلی را دارد

علی اسماعیلی، روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: حوزه خبر یکی از ضروریات هر جامعه متمدن امروزیست.

وی با بیان اینکه تنها مسیر حرکت مورد اعتماد مردم حرکت رسانه ای است، افزود: اگر به مطالبات مردمی جایگاه لازم را قائل باشیم به اهمیت و نقش رسانه ها پی خواهیم برد.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش بعنوان یکی از گسترده ترین فضاهایی که نیازمندی های عموم مردم را پاسخگوست در اجرای برنامه ها نیازمند کمک اهل قلم و رسانه خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان در پوشش تحصیلی رتبه اول کشور را دارد، افزود: در سال تحصیلی گذشته توانسیم با پوشش حداکثری ۹۹/۳۳ درصدی بهترین عملکرد را در بین ادارات کل استان‌ها داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان استان زنجان در ادامه به مدارس تازه تاسیس استان اشاره کرد و گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۱۸ کلاس در قالب ۲۳ مدرسه به ظرفیت های موجود اضافه خواهند شد.

امسال برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی احیا شدند

وی از زحمات معلمان و مربیان مدارس در طول سال تحصیلی تقدیر و اظهار کرد: پس از مدتی که کرونا برنامه های آموزشی و تربیتی را تحت الشعاع خود قرار داده بود، با همت مثال زدنی معلمان و مربیان ، برنامه‌های ‌فرهنگی، هنری و ورزشی احیا شدند تا امروز شاهد درخشش دانش‌آموزان و معلمان استان در رشته های مختلف در سطح کشور باشیم.

نمرات آزمون نهایی استاندارد و نتایج واقعی تر از گذشته بود

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان با تاکید بر اینکه در تاریخ ۱۷۰ ساله آموزش و پرورش یکی از استانداردترین نمرات کسب شد، اظهار کرد: یکی از عوامل افت نمرات دانش‌آموزان، آزمون استاندارد شده امسال بود که در واقع نمرات استانداردتر شدند.

وی تصریح کرد: گاهی یک برگه سه بار تصحیح شد که حق دانش‌آموزان ضایع نشود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تصحیح اوراق به صورت ملی انجام شد، گفت: حسن این نوع تصحیح ورقه این بود که ۱.۹۹ نمره میانگین نمره‌ها در کل کشور واقعی‌تر شد و به اصطلاح نمرات پایین تر آمد که در زنجان این میانگین یک نمره بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در میانگین سه رشته استان زنجان ۷۰.۷۲ درصد نمره قبولی گرفتند، ادامه داد: امسال درصد قبولی استان در همه رشته‌های نهایی از میانگین کشوری بالاتر بود.

اسماعیلی منابع مالی مدارس رو خوب ارزیابی و تشریح کرد: در سال گذشته با تلاش همکاران توانستیم سرانه عادی مدارس را ۲۰۰ درصد، مدارس شبانه روزی را ۴۰۰ درصد و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی را ۷۰ درصد افزایش دهیم هرچند برای رسیدن به نقطه آرمانی نیاز به منابع جدید احساس می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار