کارگاه آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی، ایرانی در ملارد برگزار شد

ملارد (پانا) - کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی، ایرانی با هدف مسئولیت‌پذیری، برای تشکیل تعالی خانواده، ویژه دختران دانش‌آموز و اولیا آن‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزش مهارت‌های سبک زندگی اسلامی، ایرانی در ملارد برگزار شد

کلاس‌های آموزشی و کارگاهی، برای دانش‌آموزان در شرف ازدواج و مادرانشان در راستای آگاهی و شناخت هرچه بیشتر بانوان در امر تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، در دبیرستان طلوع فجر ملارد برگزار شد.

گلنار جباری، مدرس مهارت‌های زندگی و مشاور اداره آموزش و پرورش بیان کرد: «آموزه‌های اسلامی بر آن است تا مهارت‌هایی را به انسان بیاموزد که با‌ آن خود را به کمال برساند و نواقص و عیوب را از خود برطرف کند. البته برخی از مهارت‌ها در زندگی انسانی بسیار مهم و اساسی است و باید انسان بیشتر به آن‌‌ها توجه کند و درکسب و تحصیل آن‌ها بکوشد. این مهارت‌ها موجب می‌شود تا زندگی انسان آسان‌تر و بهتر باشد و بهتر بتواند به اهداف و مقاصد خودش برسد. سبک زندگی اسلامی بر آن است که این مهارت‌ها را آموخته و در سرشت آدمی نهادینه شود.»

مشاور مدارس ملارد، گفت: «ما مدرسان مهارت‌های زندگی با اعتقاد به این‌که پیشگیری مقدم بر درمان است و نیز بدلیل بالا رفتن استرس و کم شدن ارتباط موثر، بین افراد جامعه در ایام پساکرونا، این کارگاه‌ها را در سطح گسترده، در منطقه ملارد برای اولیا و دانش آموزان برگزار می‌کنیم. به امید این‌که افراد جامعه بتوانند ۱۲ مهارت زندگی، خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر و حل مسئله را به صورت عملی و با تکرار و تمرین بیاموزند تا در صورت لزوم در موقعیت‌های مختلف زندگی از آن بهره ببرند.»

در این کارگاه مطرح شد که اراده دینی باید تقویت شود تا زندگی ما رنگ و بوی الهی به خود بگیرد و بنیان خانواده مستحکم بماند. سستی و ریزش استحکام خانواده‌ها می‌تواند ناشی از توجه به فرهنگ وارداتی غربی و اثرات مخرب و تاثیرگذار فضای مجازی باشد.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار