کارشناس مشاوره آموزش و پرورش ملارد خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع هدایت تحصیلی ویژه مشاوران  در ملارد

ملارد(پانا)- کارشناس مشاوره آموزش و پرورش ملارد، از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع هدایت تحصیلی ویژه مشاوران، با هدف تبیین اهمیت این موضوع در انتخاب رشته دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع هدایت تحصیلی ویژه مشاوران  در ملارد

اکرم شهریاری، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش ملارد در تشریح این خبر گفت: این کارگاه آموزشی با تدریس سید احمد زکی و نیما نوروز پورمشاوران منطقه برگزار شد.

وی در مورد اهداف برگزاری این کارگاه بیان کرد: انتخاب رشته یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های هر فرد درپایان دوره متوسطه اول و همچنین پس از پایان تحصیلات متوسطه دوم است.

شهریاری تصریح کرد: این انتخاب اهمیت بسزایی در تعیین سرنوشت افراد بازی می‌کند و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که می‌توان آن‌ها را تحت عنوان عوامل بیرونی مثل خانواده، گروه همسالان ، رسانه و تبلیغات و عوامل درونی مانند هوش و استعداد ، علاقه و رغبت ، جنسیت و توانایی نام برد.این عوامل که کنترل برخی از آن ها تا حدودی از اختیار فرد خارج است به صورت مستقیم و غیر مستقیم انتخاب او را تحت تاثیر قرار می‌دهند. شناخت این عوامل می‌تواند ما را در انتخاب بهتر یاری دهد.

وی افزود: بنابراین باتوجه به هدف اصلی نظام تعلیمی و تربیتی که رساندن دانش‌آموزان به سطحی از تمایزیافتگی است که خود بصورت کاملا آگاهانه و با توجه به استعدادها، توانایی‌ها و رغبت‌های خویش و همچنین ظرفیت‌ها و محدودیت‌های محیطی، بتوانند آزادانه انتخاب کنند و سپس تصمیم‌گیری نهایی را داشته باشند، کارگاه توانمندسازی و آموزش مشاوران مدرسه در جهت ارائه مشاوره بهتر و راهنمایی دانش‌آموزان تا رسیدن به انتخاب صحیح، برگزار شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار