در کارگاه آموزشی فعالیت‌های اردویی منطقه ۹ مطرح شد:

اردو، تمرین زندگی اجتماعی است

تهران (پانا) - کارشناس مسئول فعالیت‌های اردویی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اردوهای دانش‌آموزی را تمرین زندگی اجتماعی دانست که برای دانش‌آموزان مفید، راهگشا و ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۳۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اردو، تمرین زندگی اجتماعی است

حسن خوشبخت با حضور در کارگاره آموزشی دستورالعمل و فعالیت های اردویی و بازدید که با تلاش کارشناسی اردوهای منطقه برگزار شد با بیان اینکه ورود به اجتماع توام با مهارت های زندگی برای نوجوانان و جوانان نیازمند اسلوب و شیوه های مناسب است، گفت: اردوهای دانش آموزی می تواند یکی از راه‌های تمرین زندگی محسوب شود.

وی از اردو به عنوان محل زمینه سازی برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی در تمامی ساحت های تربیتی با تاکید بر هویت یابی، تقویت وحدت و انسجام ملی و افزایش آگاهی های عمومی دانش آموزان و کسب تجربه و مهارت های زندگی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، جغرافیایی و تاریخی، تصریح کرد: ایجاد زمینه تعامل و تبادل تجربیات دانش آموزان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و آموزشی را از دیگر اهداف اردوهای دانش آموزی است.

خوشبخت خاطرنشان کرد: اردوهای دانش آموزی این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا مهارت های رهبری و ارتباطی، تعیین هدف، تکنیک های مدیریت زمان را توسعه داده و در تیم ها به صورت مؤثرتری همکاری کنند.

کارشناس مسئول فعالیت‌های اردویی اداره کل با اشاره به اینکه اردوی دانش آموزی فرصتی مناسب برای نشاندن مفاهیم مهم تربیتی، مهارتی، زندگی، استحکام و تقویت آنچه که در یک فرایند آموزشی به کودکان و نوجوانان ارائه شده، به شمار می رود که در این فضا شرایط به گونه ای فراهم می شود تا آنان به سمت کمال و زندگی با کرامت هدایت شوند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اردو انجام کار گروهی است تصریح کرد: افراد در اردو شیوه زندگی فردی و گروهی، پیروی از قوانین و مقررات، احترام به بزرگان، نقش های اجتماعی، کمک به همنوعان با شیوه های علمی را می آموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار