معاون سوادآموزی شهر تهران در جمع اعضای شورای معاونان منطقه۹ عنوان کرد:

ارتباطات اجتماعی، سواد رسانه‌ای و آموزش شهروندی برنامه‌های کلان سوادآموزی شهر تهران است

تهران (پانا) - معاون سوادآموزی شهر تهران با حضور در جمع اعضای شورای معاونان منطقه 9، توجه به ارتباطات اجتماعی، سواد رسانه ای، آموزش شهروندی بزرگسالان و در نهایت سوادآموزی بر اساس تعاریف و معیارهای سازمان یونسکو را مهمترین برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ارتباطات اجتماعی، سواد رسانه‌ای و آموزش شهروندی برنامه‌های کلان سوادآموزی  شهر تهران است

سیده نازنین فاطمه نقیب سادات ضمن قدردانی از زحمات مدیر آموزش و پرورش منطقه9 و مجموعه کارکنان و مدیران مدارس منطقه در راستای گام برداشتن در مسیر مقدس تعلیم و تربیت، گفت: حضور در مناطق با هدف بررسی و رفع مشکلات و با توجه به ترویج روحیه همکاری جمعی منطقه و اداره کل شهر تهران صورت می گیرد و در این بین همکاری های دوجانبه مفید و راهگشا خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با این اقدامات برای مجموعه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران مفید و موثر باشیم.

نقیب سادات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست ها و برنامه های کلان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با نگاه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر آنیم که پس از ریشه کنی کامل بی سوادی در شهر تهران، در گام بعدی در حوزه نهضت سوادآموزی در مسیر توجه به ارتباطات اجتماعی، سواد رسانه ای، آموزش شهروندی بزرگسالان و در نهایت سوادآموزی بر اساس تعاریف و معیارهای سازمان یونسکو گام برداریم.

بر اساس این گزارش در این دیدار مجید حسینی فر مدیر آموزش و پرورش منطقه9، حضور معاون نهضت سوادآموزی اداره کل را بیانگر اهمیت مبارزه با بی سوادی و ریشه کنی بی سوادی در شهر تهران دانست و با بیان اینکه موضوع علم و علم آموزی از دیرباز برای مردم ایران اهمیت داشته به پیشینه سوادآموزی کشور اشاره کرد و افزود: وجود اکابر و مکتب خانه ها از دیرباز در کشور ما بیانگر اهمیت علم آموزی برای مردم ایران بوده است و پس از انقلاب اسلامی ایران نیز با تدبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی سرعت رشد باسوادی در جامعه رشد روزافزونی پیدا کرد تا جایی که هم اکنون نرخ بی سوادی در شهر تهران به 6 دهم درصد رسیده که نشان دهنده عزم و اراده راسخ مسئولان مربوطه در این زمینه است.

مدیر منطقه9 با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت علم و علم آموزی به کلام امام علی(ع) که فرمودند: « العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیه.

(دانش، قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و پیروز شود، و هر که آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب گردد)» اشاره کرد و افزود: بی گمان یکی از مولفه های قدرت در هر جامعه ای قدرت علمی است، لذا دانش برای یک کشور توانایی و اقتدار به دنبال خواهد داشت.

این گزارش می افزاید در حاشیه این دیدار تفاهم نامه دوجانبه همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرتهران و منطقه 9 در خصوص راهکارها و برنامه های ریشه کنی کامل بی سوادی امضاء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار