کارشناس امور بانوان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

خودسازی و تأثیر سازنده در محیط زندگی انسان‌ها، راه حضرت زهرا(س) است

ملارد (پانا) - کارشناس امور بانوان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد، عنوان کرد خودسازی و تأثیر سازنده در محیط زندگی انسان‌ها، راهی است که فاطمه زهرا(س) پیمود و پیروان آن حضرت باید در همین راه حرکت کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
خودسازی و تأثیر سازنده در محیط زندگی انسان‌ها، راه حضرت زهرا(س) است

ژاله جعفری، کارشناس امور بانوان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد پیرامون ویژگی‌های فاطمه زهرا(س) در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «از شخصیت فاطمه(س) سخن گفتن بسیار دشوار است. فاطمه(س) یک زن بود، آن‌چنان که مدنظر اسلام است. فاطمه(س) را نمی‌توان با شعر توصیف کرد بلکه وی را باید با تمام وجود حس کرد. تصویر سیمای او را پیامبر، رسم کرده بود و او را در کوره‌های سختی، مبارزه و آموزش‌های عمیق و شگفت انسانی خویش پرورده و ناب ساخته بود. فاطمه زهرا(س) به صورت، یک بشر و یک زن، آن هم زنی جوان است، اما در معنی، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است.»

وی در ادامه افزود: «وی در همه ابعاد گوناگون زن بودن، نمونه بود. او زاهدی برگزیده، بنده بخشنده، شب زنده‌داری والا، فرمانبری پاکدامن و پیشوای زنان عالم است و برگزیده خدای رحمان است. زنان مسلمان باید سیرت فاطمه زهرا(س) را دستورالعمل و سرمشق خود سازند، به حجاب و عفاف گرایش پیدا کنند و از خودنمایى و بى‌بند و بارى زنان غربى احتراز جویند، زیرا زهرا(س) به عنوان دختر و همسر ایده آل و مادر نمونه، شایسته هرگونه تقدیر و تحسین است.»

جعفری در پایان گفت: «در عصری که از هر سو دشمنان اسلام و شیاطین وسوسه‌گر، ایمان و ارزش‌های اصیل جامعه و امنیت اخلاقی جوانان و زنان را هدف گرفته‌اند و با هر وسیله‌ای برای تضعیف باورهای دختران و زنان مسلمان تلاش می کنند، رفتارهای خود را با آن حضرت، هماهنگ کنیم و درس‌هایی از آن بانوی گرامی فرا گیریم. بدون تردید وجود مقدس حضرت زهرا(س) و سیره و رفتار و گفتار ایشان، برای تمام زنان مسلمان مایه مباهات و اسوه کامل است.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار