معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

تسبیحات حضرت زهرا(س) خیر کثیری است که به تمام بشریت ارزانی کردند

تهران (پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت حضرت زهرا(س) سوغاتی پدر یعنی ذکر تسبیحات را برای خود نگه نداشتند بلکه با ترویج فضیلت‌ها آن را به تمام بشریت ارزانی کردند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تسبیحات حضرت زهرا(س) خیر کثیری است که به تمام بشریت ارزانی کردند

اصغر باقرزاده در مراسم گرامی‌داشت سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و قدردانی از بانوان شاغل در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بهانه‌ای شد تا جهت قدردانی و تشکر از زحمات بانوان محترم خدمت شما برسیم.

وی با اشاره به بخشی از تفسیر آیت‌اله جوادی آملی از سوره «کوثر» اظهار کرد: ایشان فرمودند کوثر به معنای خیر کثیر، بی‌پایان و پایان‌ناپذیر است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: آیت‌اله جوادی آملی، فدک را به عنوان نمونه‌ای از خیر کثیر و بسیار پربرکت مثال زدند که حضرت زهرا(س) دارایی آن را صَرف فقرا و گرفتاران می‌کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازگشت حضرت محمد(ص) از معراج و بیان برکات معراج توسط ایشان گفت: حضرت زهرا(س) به دلیل حجم زیاد کارها خسته می‌شدند که در این هنگام به همراه حضرت علی(ع) محضر پیامبر(ص) رفته بودند تا چاره‌ای برای این خستگی‌ها بیابند. پیامبر(ص) خطاب به دخترشان فرمودند در برابر زحمات شما چیزی یاد می‌دهم که برکات زیادی دارد و آن ذکر تسبیحات است.

باقرزاده با بیان اینکه آن ذکر همان تسبیحات حضرت زهرا(س) است که امروز همه بر زبان می‌آوریم، خاطرنشان کرد: آیت‌اله جوادی آملی نیز فرمودند که تسبیحات حضرت زهرا(س) نیز نمونه‌ای از خیر کثیر است که پیامبر(ص) به ایشان یاد داده بود اما حضرت زهرا(س) همان ذکر را ترویج داده و با بیان فضیلت‌های آن خیر کثیر را برای همگان خواستند و ترویج کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حضرت زهرا(س) سوغاتی پدرشان یعنی تسبیحات را برای خودشان نگه نداشتند بلکه برای همه بشریت ارزانی کردند، گفت: ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) فضیلت و ثواب فراوانی دارد که امام صادق(ع) فرمودند ذکر تسبیحات حضرت زهرا(س) برای من از هزار رکعت نماز مستحب بالاتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار