کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان:

طرح «نماد»، میثاق همکاری‌های چندجانبه آموزش و پرورش و دستگاه‌های عضو این ائتلاف است

بهارستان یک(پانا) - کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناحیه یک بهارستان، طرح «نماد» را میثاق همکاری‌های چندجانبه آموزش و پرورش و دستگاه‌های عضو این ائتلاف دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح «نماد»، میثاق همکاری‌های چندجانبه آموزش و پرورش و دستگاه‌های عضو این ائتلاف است

جلسه کمیته علمی-اجرایی ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان «نماد» با حضور مسئولین آموزش و پرورش و نمایندگان دستگاه‌های عضو این ائتلاف در سالن شهید درهم‌پور این ناحیه برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگان فرمانداری، فرماندهی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد شهرستان حضور داشتند بر لزوم تشکیل تیم تخصصی مداخلات در فوریت‌های روانی - اجتماعی در آموزش و پرورش به منظور تشخیص و ارجاع دانش‌آموزان با توجه به نوع مشکل به دستگاه مربوطه تأکید شد.

سارا رایش کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در این جلسه بیان کرد: نماد، عنوان اختصاری طرحی با نام «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» است که در قالب ائتلاف ۹ دستگاه طراحی و آغاز شده و مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر است.

وی افزود: در این طرح به تمامی راهکارها در دو بُعد مهم تقویت عوامل محافظت‌کننده و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، معاضدت‌های انتظامی و قضایی به همراه کوشش برای پیشگیری‌های وضعی توجه شده است.

وی در پایان گفت: مهار زمینه‌های آسیب اجتماعی در سه فضای مدرسه، خانواده و محله با تاکید بر مدرسه به عنوان جدی‌ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان هدف کلی و تقویت همکاری‌های برون سازمانی و ظرفیت‌سازی برای تحقق مداخلات سریع، به موقع و موثر در فوریت‌های روانی اجتماعی از جمله اهداف اختصاصی سند نماد است.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار