دبیر کمیته بازماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

ضرورت بازنمایی درست مشکل بازماندگان از تحصیل و دلایل آن در جامعه

زاهدان (پانا) - دبیر کمیته بازماندگان از تحصیل استان سیستان و بلوستان گفت مشکل بازماندگان از تحصیل از جمله موضوعاتی است که در رسانه‌ها زیاد مطرح می‌شود در حالی که بازنمایی درست و به موقع این مشکل و دلایل آن در جامعه بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر است.

کد مطلب: ۱۳۳۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بازنمایی درست مشکل بازماندگان از تحصیل و دلایل آن در جامعه

روح الله شیرازی، دبیر کمیته بازماندگان از تحیل استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: موضوع بازماندگان از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان از مهمترین مباحث و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش است که به تعریف دقیق و صحیح نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تارکان از تحصیل و بازماندگان از تحصیل دو مقوله متفاوت هستند، افزود: وسعت مساحت و پراکندگی نامتعارف جمعیت استان، کمبود نیروی انسانی، فقر اقتصادی و مباحث فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین دلایل ترک و بازماندگی از تحصیل در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

شیرازی تصریح کرد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان استانی مهاجرپذیر و مهاجرت فرست است، یک سوم آمار اعلامی تحت عنوان بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان که از سوی وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است، در این استان حضور ندارند و در دسترس نیستند.

وی به اجرای طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل موسوم به «سبات» اشاره کرد و گفت: از مرداد ماه سال‌جاری مرحله شناسایی این طرح آغاز شده و انتظار می رود تا پایان سال این پالایش به اتمام رسد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه رفع مشکل بازماندگان از تحصیل در این استان نیازمند نگاه و حمایت ملی است، گفت: خوشبختانه این نگاه در دولت ایجاد شده و با راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، موضوع بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان به یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است.

شیرازی ساخت و توسعه مدارس شبانه روزی را از مهم‌ترین راه‌های انسداد بی‌سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل عنوان کرد و گفت: ساخت جهادی فضای آموزشی در استان توسط خیرین و اداره کل نوسازی مدارس استان، ساخت هنرستان و همچنین تلاش برای افزایش سهمیه جذب نیروی انسانی از مهمترین اقداماتی است که برای حل این معضل انجام شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود رویکرد عدالت تربیتی و آموزشی در وزارت آموزش و پرورش و حمایت های استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند معضل بازماندگان از تحصیل را حل کند، بلکه در این مسیر به همکاری و مشارکت سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین معتمدین نیازمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار