کمیته امداد چه خدماتی به دانش‌آموزان نیازمند می‌دهد؟

تهران (پانا) - اکنون بیش از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کمیته امداد چه خدماتی به دانش‌آموزان نیازمند می‌دهد؟

دانش‌آموزان یکی از جوامع هدف در کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که خدمات مختلفی به این دسته از مددجویان ارائه می‌شود. طبق آمار کمیته امداد هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

کمک‌های تحصیلی کمیته امداد شامل کمک‌های معیشتی، کمک خرج تحصیلی و لوازم‌التحریر است. طبق گفته علی جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد، در سال جاری در زمینه ارائه خدمات تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی خدمات هدفمندی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش، از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی در این بخش استفاده می‌‌شود.

کمک به بازگشت به تحصیل افراد بازمانده از تحصیل و تقویت دروس دانش‌آموزان نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که از سوی کمیته امداد ارائه می‌شود تا بر اساس رسالتی که وجود دارد هیچ کودکی از تحصیل بازنماند. ضمن اینکه در تفاهم‌نامه مابین وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد، بر حمایت از افراد بازمانده از تحصیل نیز تاکید شده است.

همچنین طبق آماری که کمیته امداد اعلام کرده است ۶۳۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس استعدادهای درخشان در حال تحصیل هستند. این نهاد برای حمایت از دانش‌آموزانی که قصد دارند وارد سمپاد شوند، برای انتخاب رشته پایه نهمی‌ها، برای هنرستانی‌ها و هم دانش‌آموزان رشته‌های نظری به تفکیک هر رشته‌ برنامه‌های ویژه تحصیلی مدنظر دارد. در واقع برنامه‌ریزی تحصیلی برای دانش‌آموزان تحت پوشش تا مرحله کنکور ادامه دارد و به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد، این دسته از دانش‌آموزان در طرح‌های تحصیلی کمیته امداد توسط تیم‌های تخصصی مورد حمایت تحصیلی (شامل دارا بودن از پشتیبان تحصیلی، برنامه‌های کتب درسی، مشاوره و برنامه‌ریزی و آزمون‌های مختلف) قرار و در مقطع کنکور نیز برای این افراد انتخاب رشته انجام می‌شود.

مدارس همدل یکی از طرح‌هایی است که از سوی کمیته امداد برای ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان تحت پوشش ارائه می‌شود. در تفاهم‌نامه‌ای که بین کمیته امداد و آموزش و پرورش منعقد شد، سال گذشته بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز در مدارس هیات امنایی غیردولتی و نمونه دولتی به‌صورت رایگان ثبت‌نام کردند و امسال نیز این رقم به ثبت‌نام ۲۵ هزار نفر افزایش یافته تا دانش‌آموزان مستعد در این مدارس سمپاد ثبت‌نام شوند و بتوانند تحصیلات خود را ادامه دهند.

یکی دیگر از حمایت‌های کمیته امداد، برنامه‌ریزی‌های تحصیلی، برنامه‌های تقویتی و مشاوره به دانش‌آموزان است و برای حمایت از دانش‌آموزان تحت پوشش محدودیتی وجود نداشته و جمعیت در حال تحصیل از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند. در عین حال دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه که دارای شاخص‌های نخبگی هستند، از اعتبارات کمک‌هزینه نخبگی علاوه بر حمایت‌های معمول وام و کمک معیشت و... برخوردار می‌شوند. علی جعفری پیش از این درباره کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان به پانا گفته بود: «کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان تحت پوشش براساس خدمات تحصیلی، ویژگی‌های تحصیلی و نیازها و فضای تحصیلی دانش‌آموزان متغیر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار