مدیر منطقه برق گلستان:

آموزش‌ در مدارس، عامل اصلی کاهش دغدغه‌ها در مصرف برق است

بهارستان یک (پانا) - مدیر برق منطقه گلستان، آموزش‌های مدارس را در خصوص مدیریت مصرف برق، عامل اصلی کاهش دغدغه‌ها در مصرف برق دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۶۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌ در مدارس، عامل اصلی کاهش دغدغه‌ها در مصرف برق است

مسعود آلویی، مدیر منطقه برق گلستان در نشست فصلی مدیران مدارس منطقه ناحیه یک بهارستان بیان کرد: موضوعی که در زمینه برق مورد تاکید قرار دارد بحث مدیرت برق است؛ با ورود توده‌های سرد به کشور لازم است تا مواردی را رعایت کنیم.

وی افزود: شما معلمان به عنوان سفیر این شهرستان لازم است تا اطلاعاتی را در خصوص مدیریت مصرف برق، اعم از کمتر کردن روشنایی‌ها و حفظ دما بین هجده تا بیست و یک درجه سانتی گراد در زمستان را به دانش‌آموزان‌ مدارس انتقال دهید.

وی در ادامه افزود: در بحث گازرسانی، تامین کننده گاز در اولویت قرار دارد و گاز خانگی، تجاری و مسکونی از اولویت بیشتری برخوردار است.

آلویی ادامه داد: نیروگاه‌ها تولید برق را انجام می‌دهند و اکثریت از نیروگاه‌های حرارتی هستند که سوخت اولیه آن‌ها گاز است؛ اگر ما بتوانیم مدیریت مصرف برق داشته باشیم، نیروگاه‌ها استراحت می‌کنند و این کار موجب می‌شود تا بتوانیم گاز مصرفی این نیروگاه‌ها را به بخش خانگی و تجاری تزریق کنیم تا با کمبود گاز مواجه نشویم.

وی در ادامه درخصوص اقداماتی که می تواند به صرفه جویی کمک کند گفت: ذات زمستان، سرما است و این دلیلی موجه برای بسیار گرم نگه داشتن مدارس، خانه و اداره ها نیست؛ بهتر است که از لباس ضخیم و تیره استفاده شود. زمانی که در یخچال را باز می‌کنیم، سی درصد از انرژی آن کاسته می‌شود و برای تولید انرژی دوباره لازم است تا موتور آن بیشتر کار کند.

آلویی در پایان تاکید کرد: همین اقدامات ساده می‌تواند کمک کند تا زمستان‌هایی بی‌دغدغه و بدون چالش را پشت سر بگذاریم.

دانش‌آموز خبرنگار:صبا فخام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار