در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

ثروت جامعه، داشتن نیروی انسانی متخصص است که تربیت آن از مدارس آغاز می‌شود

تهران (پانا) - یک اقتصاددان با اشاره به اینکه ثروت یک جامعه در داشتن نیروی متخصص است که تربیت آن از مدارس آغاز می‌شود، عنوان کرد که وجود تحصیلکردگان جویای کار یعنی در آموزش مهارت تخصصی در مدارس می‌توانست عملکرد بهتری وجود داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ثروت جامعه، داشتن نیروی انسانی متخصص است که تربیت آن از مدارس آغاز می‌شود

مدت‌هاست که کارشناسان اقتصادی و دغدغه‌مندان حوزه آموزش و پرورش بر آموزش یک مهارت تخصصی در مدارس تأکید دارند و معتقدند دانش‌آموز بعد از گرفتن دیپلم فارغ از اینکه دانشگاه برود یا نرود باید یک تخصص و مهارت مشخصی که از آن بتواند کسب درآمد کند، فراگرفته باشد.

ثروت یک جامعه به داشتن نیروی متخصص است

حسین جوشقانی، کارشناس اقتصادی گفت: « برای توسعه کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، ارزشمندترین اقدامی که باید صورت بگیرد پرداختن به بحث آموزش است. ثروت یک جامعه به داشتن نیروی انسانی تحصیل‌کرده و متخصص است که تربیت چنین نیرویی از دوران مدرسه آغاز می‌شود.»

تئوری‌ها را خوب آموزش داده‌ایم اما در آموزش عملی موفقیت‌ها به این اندازه نبوده است

جوشقانی با تأکید بر مهارت محوربودن آموزش‌ها در مدارس، اظهار کرد: «در مدارس عموماً آموزش‌های تئوری وجود دارد و در این زمینه رشد خوب داشته‌ایم اما در بعد مهارتی قوی عمل نشده است. امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در کشور انجام شود.»

وجود تحصیل‌کرده جویای کار یعنی جای آموزش مهارت در دوران مدرسه خالی است

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: «حضور تحصیلکردگان دانشگاهی جویای کار مؤید آموزش‌ندادن مهارت و تخصص در دوران تحصیل در مدرسه و دانشگاه است.»

ضرورت ایجاد سازمانی برای استاندارسازی مهارت‌ها

جوشقانی با اشاره به اینکه آموزش در مدارس باید کاربردی باشد، گفت: «ایجاد مهارت در دانش‌آموز باعث می‌شود که استعداد دانش‌آموز در مدرسه نهفته نماند. در اقتصاد امروز ایران وجود سازمانی که بتواند مهارت‏‌ها را استانداردسازی کند و با ارائه گواهینامه معتبر، وجود یک مهارت را تضمین کند، خالی است و آموزش‌وپرورش با همکاری سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در ایجاد و رشد چنین سازمانی بسیار اثرگذار خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار