وزیر آموزش و پرورش:

برنامه‌ دشمن را با استفاده از برنامه‌های فرهنگی باید خنثی کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت دشمن به دلیل سیلی خوردن از ملت ایران، فشارش را زیاد کرده و به دنبال پیاده‌نظام در استفاده از بانوان است اما با برنامه‌های فرهنگی باید عرصه را تغییر و برنامه دشمن را خنثی کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ دشمن را با استفاده از برنامه‌های فرهنگی باید خنثی کرد

یوسف نوری در گردهمایی مشاوران امور زنان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی از مومنین و انسان‌هایی بودند که به درجاتی رسیدند که عبد خداوند بودند.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) راهبر بحران‌ها بودند اظهار کرد: ایشان با تمکن مالی و مودب بودن به آداب در راه خدا از همه چیز خود گذشتند و خود را وقف خداوند و اسلام کردند و حضرت فاطمه زهرا(س) عابدترین انسان‌ها بودند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اوج بندگی در دفاع از ولایت است و حاج قاسم نیز چنین خصوصیتی داشت، اظهار کرد: زنان زیادی در جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند و زنان ما امروز در جایگاه مهمی قرار گرفته‌اند.

نوری گفت: سرانه فضای آموزشی کشور در ابتدای انقلاب ۱،۵ مترمربع بوده و پس از انقلاب به ۵،۲ مترمربع رسیده‌ایم همچنین نرخ باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۷ درصد رسیده و باسوادی زنان و مردان تقریبا یکسان است و معلمان ما اکثریت مرد بودند که اکنون ۵۴ درصد معلمان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه زنان قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارند، ابراز کرد: اما نظام سلطه می‌خواهد جایگاه زنان را تغییر دهد و به نوعی انسان‌گرایی و کالایی شدن تبدیل کند که اقتصاد، چهارچوب این نگاه است.

نوری با بیان اینکه یکی از اهداف مهم آن‌ها استفاده ابزاری از زنان بوده است، خاطرنشان کرد: نظام سلطه با برنامه‌ریزی، تعلق زنان به خانواده را کم کردند تا زن را از چرخه مولد بودن خارج کنند. این نوع نگاه، خانواده را یک بنگاه اقتصادی زیان‌ده می‌دانست و به همین دلیل فرزندآوری خانواده‌ها را کم کردند و یا از جمعیت آن کاستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ازدواج کردن، بچه‌دار شدن و نوه دار شدن، بخشی از چرخه طبیعی زندگی انسانی است در حالی که نگاه غربی چنین دیدگاهی ندارد. لذا ما از مشاوران زنان می‌خواهیم تا کار فرهنگی انجام دهند و با این نوع نگاه غربی مقابله کنند.

وی افزود: زنان می‌توانند کارهای فرهنگی متنوعی انجام دهند و برای انجام این امور اقدام به شبکه‌سازی کنند.

نوری با اشاره به اینکه مردم را پای کار بیاورید ادامه داد: انجام این کار با شبکه‌سازی امکان‌پذیر است و افراد نیکوکار، خیران مدرسه‌ساز در این راستا شناسایی و به جامعه معرفی کنید. زنان در تمامی بخش‌های آموزش و پرورش، مسایل آن را شناسایی و ارائه دهند تا برای حل آن مشکلات راه حلی ارائه شود ضمن اینکه اگر انجام کارها را منوط به تامین منابع مالی کنیم، آن کار انجام نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشاوران امور بانوان هم برای پیشبرد کارها از ظرفیت‌های مردمی باید استفاده کنند اما با نگاه به بودجه‌های دولتی به دلیل کمبود منابع، بروکراسی دولتی، قوانین مختلف و ... این کار امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار کرد: دشمنی نظام سلطه با ما سخت و شدید است و دشمن با وجود همه فشارها از ما سیلی خورده و به همین دلیل فشارش را زیاد می‌کند و برای این کار نیازمند پیاده‌نظام است که می‌خواهد از زنان استفاده کند اما باید با فعالیت‌های فرهنگی مختلف عرصه را تغییر و برنامه دشمن را خنثی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار