مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش:

انقلاب اسلامی نگاه تحولی به زن در دنیا ایجاد کرد

تهران (پانا) - مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت انقلاب اسلامی اسلامی نگاه الگوی سوم و تحولی به زن را در دنیا ایجاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی نگاه تحولی به زن در دنیا ایجاد کرد

رابعه امامی‌رضوی در گردهمایی مشاوران امور زنان اداره کل آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: انقلاب اسلامی، نگاه تحولی به زنان ایجاد کرد و زنان در قالب فعالیت‌های مختلف و کنشگری توانستند وارد شوند.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم‌انقلاب اسلامی در خصوص عینیت پیدا کردن الگوی سوم زن اظهار کرد: کشورمان سال‌ها در شرایطی بود یا نگاه منفعل و یا غیرفعال بود اما بانوان ایران اسلامی نشان دادند که با نگاه و رویکرد الگوی سوم و تحولی به زن باید نگاه کرد.

امامی‌رضوی افزود: بانوان ایران اسلامی به عنوان الگوی سوم و تحولی در عرصه نگاه به زن در دنیا ایجاد کرد.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زنان فرهنگی، شاخص هستند، گفت: بااخلاق‌ترین، متعهدترین و سالمترین زنان جامعه را زنان معلم دارند.

وی تصریح کرد: زن تربیت‌یافته، نقش تربیت‌کننده و معلمی را دارد و همین زن وقتی در کسوت معلمی قرار می‌گیرد با نگاه سنت‌های الهی وارد جامعه می‌شود.

امامی‌رضوی با اشاره به تلاش و فعالیت‌های مشاوران، کارشناس‌مسئولان و کارشناسان آموزگار بانوان در استان‌ها ابراز کرد: مشاوران و کارشناس‌مسئولان استان‌ها بیشترین کارها را با کمترین امکانات انجام می‌دهند.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ چشم‌انداز و هدف در حوزه امور زنان داریم.این اهداف شامل رشد و شکوفایی دختران و زنان فرهنگی تراز نظام و همچنین تقویت جایگاه خانواده با حضور زنان فرهنگی است.

امامی‌رضوی با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون نفر شاغلان آموزش و پرورش را بانوان تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶.۵ میلیون دانش‌آموز دختر داریم و به همین دلیل برنامه‌ها باید در تراز نظام اسلامی ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار