رییس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

تئاتر درسی ابزار مهم مشارکت گروهی دانش‌آموزان است؛توجه ویژه به فعالیت های پرورشی گروهی

زنجان (پانا) - رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر درسی ابزار مشارکت فعال دانش‌آموزان است از مدیران و معاونین مدارس خواست تا به فعالیت‌های گروهی پرورشی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر درسی ابزار مهم مشارکت گروهی دانش‌آموزان است؛توجه ویژه به فعالیت های پرورشی گروهی

دومین جشنواره ملی تئاتر درسی با حضور رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان، در آموزشگاه شهید بیگلی ناحیه 1 زنجان برگزار شد.

حسین احمدی، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، اجرای برنامه های گروهی با مشارکت حداکثری دانش آموزان را از اولویت های اداره فرهنگی و هنری دانست و گفت: به دلیل شیوع کرونا و گسست ارتباط جمعی و اجتماعی به وجود آمده که در مواردی موجب آسیب به مهارت های ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان شده است و لزوم اجرای طرح هایی مانند تئاتر درسی بیش از همیشه مشهود است.

وی از مدیران و معاونین مدارس خواست به فعالیت گروههای سرود، نمایش و اردوهای تربیتی یک روزه توجه ویژه ای داشته باشند.

احمدی اظهار کرد: باید با تفویض مسئولیت به دانش آموران، آنها را آماده حضور در جامعه کنیم. در طرح تئاتر درسی نیز که توانسته جایگاه ویژه ای برای خود به دست آورد و به عنوان ابزاری برای مشارکت فعال دانش آموزان همراه است؛ هدف مشارکت دانش آموزان و استفاده از روش های تدریس فعال‌تر است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل همچنین از برنامه ریزی جهت شرکت دانش آموزان در اردوگاه امام خمینی و پیش بینی و تامین منابع مالی این اردوها خبر داد.

ابوالفضل خوئینی مدیر آموزس و پرورش ناحیه یک نیز در این مراسم گفت: تئاتر درسی به واسطه بکار گیری ابزار هنر، بازی، خلاقیت و پویایی در یادگیری، یکی از بهترین روش های یادگیری و‌ یاددهی در کلاس درس دوران ابتدایی است.
وی افزود : اماده سازی بستر اجرای این طرح از ضروریاتی است که با همت همکاران محترم و حمایت های اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان در حال پیگیری است.

خوئینی ادامه داد : افتتاح خانه بازی و یادگیری که مجهز به استودیو تولید محتوا و پلاتوی تمرین تئاتر می باشد از کارهای خوبی است که در این زمینه انجام شده است.
خوئینی اظهار داشت : بر اساس سند تحول بنیادین و تاکید بر تربیت تمام ساحتی طرح هایی مانند طرح تئاتر درسی و برنامه های مشابه مورد توجه قرار گیرد و امیدوارم این طرح زمینه آشنایی دانش آموزان با استعدادهای خود و بروز و ظهور این استعداد ها شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار