جزئیات فراخوان سومین جشنواره دانش‌آموزی خواجه‌نصیرالدین طوسی تشریح شد

شناسایی، تشویق و حمایت از استعدادهای برتر و دانش آموزان پژوهشگر

تهران (پانا) - فراخوان برگزاری سومین دوره جشنواره سراسری دانش آموزی خواجه نصیرالدین طوسی به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری منتشر شد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی، تشویق و حمایت از استعدادهای برتر و دانش آموزان پژوهشگر

مجتمع فرهنگی آموزشی معلم و پایگاه خبری توسعه اختراعات و نوآوری در راستای شناسایی، تشویق و حمایت از استعدادهای برتر و دانش آموزان پژوهشگر، ایده پرداز و نوآور به برگزاری جشنواره سراسری علمی پژوهشی اقدام کرده است.

دانش آموزان علاقه‏ مند در تمامی رده های سنی می توانند آثار خود را با موضوع آزاد در حوزه های شیمی، محیط زیست، فیزیک و نجوم، ریاضیات و کامپیوتر، زیست شناسی و پزشکی، نانو تکنولوژی، الکترونیک، رباتیک، ایده ها نوآوری های صرفه جویی در مصرف آب، نوآوری در حفظ محیط زیست و... به صورت ارائه علمی، آزمایشات جذاب، کاردستی های خلاقانه و ایده های نوآورانه در قالب کلیپ 3 تا 5 دقیقه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

*نکات مورد توجه در خصوص کلیپ‌های ارسالی

- فیلم برداری به صورت افقی انجام شود.

- در ابتدای فیلم دانش آموز خود، مدرسه، پایه و سن تحصیلی را معرفی نموده و جمله این کلیپ برای جشنواره علمی پژوهشی خواجه نصیر الدین طوسی تهیه شده است را بیان کند.

- مدت زمان فیلم های ارسالی حتما کمتر از 5 دقیقه بوده و ضمن رعایت حجم حداکثر 100 مگابایت نسبت به کیفیت فیلم توجه شود.

استفاده از هرگونه آزمایش و جلوه های ویژه بصری برای جذابیت آثار بلامانع است.

دانش آموزان علاقه‏ مند به دریافت جایزه ویژه سفیر محیط زیست می بایست در قالب فیلمی کوتاه مستندات خود را در خصوص فعالیت های زیست محیطی ارائه کنند.

دانش آموزان علاقه ‏مند به دریافت جایزه ویژه سفیر ترویج علم می بایست در قالب فیلمی کوتاه مستندات خود را در خصوص فعالیت های آموزشی و ترویجی ارائه کنند.

علاقه ‏مندان می توانند آثار خود را به شناسه @IdeaPatent در پیام رسان ایتا و بله ارسال کنند.

اولین دوره این جشنواره در سال 1399 با ایجاد شرایط کرونا و تدریس مجازی به جهت ایجاد فضای پویای علمی برای دانش آموزان برگزار شد
در آن دوره 72 اثر به جشنواره ارسال شد.

در سال 1400 با شرکت بیش از 119 دانش آموز این جشنواره دومین دوره خود را برگزار کرد.

هیات داورانی متشکل از نخبگان، مخترعان و معلمین آثار دانش آموزان را داوری و از لحاظ نوآوری، ایده های خلاق و همچنین توانمندی های فردی در ارائه های علمی امتیاز دهی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار