معاون وزیر آموزش و پرورش:

قانون شوراهای آموزش و پرورش بازنگری می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از بازنگری قانون شوراهای آموزش و پرورش با توجه به تاکید مقام عالی وزارت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
قانون شوراهای آموزش و پرورش بازنگری می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، احمد محمودزاده در مراسم معارفه مدیران جدید این سازمان با اشاره به ایام نهم دی، گفت: ایام نهم دی از رخدادهای مهم تاریخی کشور است چرا که آن زمان دشمن همه امکانات را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به صحنه آورد اما با برخورد جدی و شریف مردم ایران اسلامی در سراسر کشور، توطئه‌ها خنثی شد.

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی، کارآمدی نظام دینی، قدرت انقلاب اسلامی و اطاعت از ولایت فقیه و رهبری را به رخ جهانیان کشید. دشمن سعی داشت آسیب جدی به چهره انقلاب وارد کند اما خوشبختانه با بصیرت مردم، تبعیت از ولی امر مسلمین و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار در راهپیمایی ۹ دی، نقطه عطفی در تاریخ نظام انقلاب اسلامی شکل گرفت.

محمودزاده با اشاره به برنامه‌های مختلف در کشور برای زنده نگه داشتن و گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: برای ما ثابت شده که دشمن همواره در حال دشمنی خودش هست و در جریانات مختلفی که طی سالیان گذشته به وقوع پیوسته خوشبختانه با بصیرت مردم ایران به ویژه جوانان، همیشه دشمنی دشمن ناکام بوده است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر خاطرنشان کرد: باز هم دشمنان به بهانه‌هایی سعی در نشان دادن ناکارآمدی نظام بودند که خوشبختانه با بصیرت مردم مخصوصا نوجوانان و جوانان، امروز انقلاب اسلامی مستحکم‌تر از سال‌های گذشته به ادامه مسیر، فعالیت و ماموریتش به رهبری مقام معظم رهبری می‌پردازد. وظیفه اصلی ما هم در جهاد تبیین است که در این راستا ماموریت‌های ویژه داریم و باید وقت بگذاریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی هستیم که درود بی‌کران الهی بر سردار بزرگ باد. امروز مسیر حرکت این شهید والامقام به عنوان یک مکتب، الگو و مدرسه درس‌آموز از طرف مقام معظم رهبری معرفی شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار، ویژگی‌های شاخص، بارز و برجسته‌ای داشت که بیانگر مؤلفه‌های مکتب ایشان هست‌‌ که می‌توان به نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری، روحیه شهادت‌طلبی، اعتقاد و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ولایتمداری، دارای ویژگی‌های خاص به عنوان دیپلمات برجسته، روحیه انقلابی، مردمی بودن و اخلاص در کارها اشاره کرد. امروز همه ما چه در حوزه کارشناسی و معلمی و چه به عنوان مدیران فعلی باید از این شهید والامقام الگو بگیریم.

محمودزاده در ادامه ضمن معارفه مدیران جدید سازمان، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم به شاخص‌هایی که مورد نظر سازمان است متناسب با سند راهبردی سازمان که مستخرج از سند تحول بنیادین است، دست یابیم.

وی درباره امور شوراها نیز گفت: نگاه جدیدی به این حوزه به جهت بحث نظام حکمرانی و مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش در دولت ایجاد شده است. همچنین نگاه ویژه به مدارس هیأت امنایی و توسعه مشارکت‌ها به عنوان سند مشارکت مد نظر است.

محمودزاده افزود: وزیر محترم آموزش و پرورش هم نسبت به شوراهای آموزش و پرورش نگاه ویژه دارد و در جلسه شورای معاونان وزارتخانه عنوان کردند که قانون تاسیس شوراهای آموزش و پرورش که به سال ۷۲ برمی‌گردد باید هر چه سریعتر بازنگری انجام شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه انسجام و وحدت در سازمان می‌تواند به اجرایی‌سازی سند تحول و اجرایی‌سازی سند راهبردی سازمان بینجامد، تصریح کرد: بالغ بر 2 میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس تحت پوشش سازمان و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فراگیر در آموزشگاه‌های علمی و زبان تحصیل می‌کنند. در مجموع ۴.۵ میلیون جمعیت دانش‌آموز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه تحت پوشش هستند.

وی بر لزوم توسعه فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در حوزه ورزش و پژوهش‌سراهای علمی تاکید کرد و گفت: بر فعالیت آموزشگاه‌ها و محتواهایی که در کتاب‌های درسی و زبان ارائه می‌شود، نظارت می‌کنیم. همچنین نگاه جدید به مدارس آموزش از راه دور در قالب مدرسه مجازی و بستر غیرالکترونیک داریم چرا که بخشی از دانش‌‌آموزانی که به عنوان بازمانده از تحصیل امکان حضورشان در مدرسه نیست در این بستر آموزش می‌بینند.

در این مراسم، بهنام نیک‌نژاد به عنوان سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی جایگزین اسماعیل شاه‌آبادی فراهانی شد. همچنین روح‌الله لطفی به عنوان معاون دفتر امور شوراها و مناطق آزاد تجاری و علی فتح‌الهی به عنوان سرپرست حوزه ریاست منصوب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار