در گفت‌وگو با پانا:

جواد شیرزاد: وقفه جام جهانی به استقلال لطمه زد

فوتبال ایران مریض است/ مدیران فوتبال ما فقط حرف زدن بلدند/ امیدوارم فتح الله زاده بدهی های ۱۱ سال قبلش را صاف کند

تهران (پانا) - بازیکن اسبق استقلال معتقد است وقفه لیگ برتر که برای جام جهانی رقم خورد، به آبی‌های پایتخت لطمه زده است.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جواد شیرزاد: وقفه جام جهانی به استقلال لطمه زد

امجد عبدی - جواد شیرزاد در گفتگو با پانا با اشاره به‌تساوی استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: «فقط نیمه اول بازی را دیدم و نتوانستم کامل ببینم اما آنچه مسلم است، با این شیوه تیم به مشکل می‌خورد. شکی نیست که وقفه طولانی‌ لیگ به خاطر جام جهانی، باعث افت و لطمه خوردن استقلال شده است. باید چند بازی دیگر بگذرد تا تیم دوباره به روند خوبش برگردد. بااین‌وجود معتقدم لیگ ما در کل آن‌طور که باید کیفیت لازم را ندارد و نباید انتظار داشته باشیم، تیم‌ها سطح بالا بازی کنند.»

وی افزود: «بازیکنان ما وقتی به تورنمنتی می‌روند، ازلحاظ روحی روانی خیلی سخت برمی‌گردند. به‌خصوص اینکه نتوانند نتیجه مطلوب بگیرند. هر تیمی هم شرایط خاص خودش را دارد ولی برخی بازیکنانی که خودشان را در لیست مسافرین جام جهانی می‌دیدند، در طول فصل باید کیفیتشان را نشان دهند. آیا کیفیتشان طوری بوده که مستحق دعوت شدن بودند؟ بااین‌حال چون این اولین دوره جام جهانی بود که در وسط لیگ‌ها برگزار می‌شد، بیشتر روی بازیکنان تأثیر گذاشت.»

بازیکن اسبق استقلال تصریح کرد: «فوتبال ما از فوتبال روز دنیا که هیچ، از سطح اول آسیا هم عقب است و فاصله زیادی دارد. فقط اسم لیگ و بازیکنان ما حرفه‌ای است. آسیا می‌خواهد فوتبالش را توسعه دهد و چند کشور را در لیست دارد. ما حتی از آن کشورها هم عقب‌تریم. عراق جنگ‌زده‌ترین کشور دنیاست اما آن‌ها میزبانی جام ملت‌ها را گرفتند و دارند زیرساخت‌های خودشان را درست می‌کنند. آن‌وقت ما دور خودمان می‌چرخیم.»

جواد شیرزاد گفت: «تماشاگر به فوتبال روح می‌دهد. به ورزشکار هیجان و انگیزه می‌دهد. الان اگر تماشاگر نمی‌آید به دلیل وضعیت امنیتی و مسائل سیاسی کشور است. امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط عادی شود و تماشاگران بیایند. چون واقعاً این لیگ بی‌کیفیت بدون تماشاگر دیدن ندارد. فوتبال ما هنوز زیرساخت درستی ندارد. هنوز بدهکاریم. تلویزیون خصوصی برای پخش بازی‌ها نداریم. شبکه‌های اینترنتی خصوصی نداریم. حق کپی‌رایت رعایت نمی‌شود. تبلیغات و بلیت‌فروشی به باشگاه‌های ما نمی‌رسد و به جیب تلویزیون و دولت می‌رود. هنوز باشگاه‌های ما سر «ای اف سی» کلاه می‌گذارند که ما مثلاً خصوصی هستیم. فوتبال ما واقعاً از هر لحاظ مریض است و نیاز به بازسازی کامل دارد.»

وی با اشاره به بازگشت فتح الله زاده به استقلال تاکید کرد: «مدیران ما فقط حرف زدن بلدند. دیدید چطور تاج با مجریان تلویزیون و مردم چطور صحبت کرد؟ چطور نشسته بود؟ این رفتار را به تمام مدیران فوتبال ما تا هیات‌های فوتبال تعمیم بدهید. فتح الله زاده ۱۱ سال پیش بدهی بالا آورد. امیدوارم آن میراثی را که به‌جا گذاشته را به‌زودی زود صاف کند. من ۱۱ سال قبل از دوران او طلب دارم و الان ارتباط‌هایی گرفتم تا بتوانم طلبم را بعدازاین همه‌سال بگیرم. در فوتبال دولتی نباید انتظار داشته باشید، همه‌چیز شفاف و درست پیش برود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار