۴ مدافع آماده حضور در ترکیب اصلی استقلال

تهران (پانا) - بازگشت عارف غلامی به تمرینات استقلال باعث شده تا کادرفنی آبی‌ها، دستش برای چینش خط دفاعی آن‌ها بازتر از هفته قبل شود.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۴ مدافع آماده حضور در ترکیب اصلی استقلال

استقلالِ لیگ بیست‌ویکم در کنار کسب قهرمانی، رکوردهای متعددی را هم از خود به‌جای گذاشت که یکی از به یادماندنی‌ترین رکوردهای آبی‌پوشان پایتخت با هدایت فرهاد مجیدی، دریافت تنها ۱۰ گل در ۳۰ مسابقه بود که نشان از عملکرد دفاعی فوق‌العاده استقلالی‌ها داشت. عملکردی که به لطف درخشش سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند و البته در ادامه، عارف غلامی و رافائل سیلوا به‌ثبت رسید و شوک ناگهانی به آرایش خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت هم باعث نشد که رکورد استثنایی شاگردان مجیدی از بین برود.

آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌ودوم با هدایت ریکاردو سا پینتو، تا پایان هفته سیزدهم ۸ گل خورده‌اند و این احتمال وجود دارد که تا پایان نیم‌فصل نخست شمار گل‌های دریافتی‌شان به اندازه تمامی گل‌های دریافتی استقلالِ فصل گذشته شود! البته که سبک بازی آبی‌ها نسبت به فصل گذشته تغییر کرده و تغییروتحولات انجام شده در کادرفنی هم بدون‌شک تاثیر ویژه‌ای در عملکرد فنی آبی‌ها داشته است اما بااین وجود به نظر می‌رسد در هفته‌های پیش‌رو، ریکاردو سا پینتو چالشی به مراتب دشوارتر از فرهاد مجیدی در خط دفاعی داشته باشد.

سیاوش و آمادگی فوق‌العاده

سیاوش یزدانی سورپرایز ریکاردو ساپینتو بعد از اتمام مسابقه دربی بود. آبی‌پوشان پایتخت در رویارویی با پرسپولیس، نمایش خوبی در خط دفاعی نداشتند و همین مسئله باعث شد تا با عملکرد ضعیف در نبردهای هوایی و البته اشتباهات فاحش حسین حسینی، پرسپولیس با درخشش گیورگی گولسیانی به ۲ گل دست پیدا کند و دریافت ۲ گل مشابه در مسابقه دربی، سرمربی استقلال را وادار به انجام تغییرات فنی در ترکیب تیمش کرد.

ساپینتو برای دیدار با صنعت‌نفت آبادان، رافائل سیلوا را که نمایش دور از انتظاری در مسابقه دربی داشت، نیمکت‌نشین کرد و به جای او به سیاوش یزدانی میدان داد تا مدافع بلندقامت استقلال بعد از نزدیک به یک‌سال دوباره در ترکیب تیمش قرار بگیرد. یزدانی که شماره ۷ را برای حضور در لیگ بیست‌ودوم انتخاب کرده، بازگشتی فوق‌العاده به ترکیب استقلال داشت و توانست آمادگی فنی بالایی از خود نشان بدهد و پاسخ مناسبی به اعتماد سرمربی پرتغالی آبی‌ها داد.

عارف غلامی با گذراندن دوره مصدومیت، آماده بازگشت به ترکیب استقلال است و می‌تواند از هفته چهاردهم آبی‌پوشان پایتخت را همراهی کند. در کنار غلامی که آماده بازگشت به ترکیب استقلال است، زوج محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی هم عملکرد بی‌نقصی در آبادان مقابل صنعت‌نفت داشتند و باید نام رافائل سیلوا را هم به عنوان یکی از گزینه‌های حضور در پازل خط دفاعی استقلال مطرح کرد.

ریکاردو ساپینتو برای ۱۷ بازی باقی‌مانده در لیگ بیست‌ودوم حالا ۴ مدافع آماده را در اختیار دارد. فرهاد مجیدی در فصل گذشته ابتدا سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را در اختیار داشت و بعد از سرباز شدن این ۲ ستاره آبی‌ها در لیگ بیست‌ویکم، عارف غلامی و رافائل سیلوا به ترکیب آبی‌ها اضافه شدند اما حالا ساپینتو هر ۴ مدافع را به صورت همزمان در اختیار دارد و همین مسئله باعث شده تا سرمربی استقلال دچار دردسر شیرینی شود.

ساپینتو هنوز تصمیم نهایی خود را در قبال چگونگی آرایش خط دفاعی تیمش در ادامه لیگ بیست‌ودوم نگرفته اما با وجود مطرح شدن احتمال فروش یک مدافع در نقل‌وانتقالات زمستانی، فرضیه احتمال بازی با ۳ مدافع میانی هم بار دیگر روی میز بازگشته و بعید نیست با توجه به تجربه موفق فصل گذشته و بازگشت موفق مرادمند و یزدانی به ترکیب آبی‌ها، سرمربی پرتغالی استقلال به مانند روزهای نخست حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت، به سراغ سیستم ۳ دفاعه برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار