فرماندارشهرستان نظرآباد به مناسبت هفته سوادآموزی عنوان کرد:

حفظ مفهوم عرصه‌ها و مفاهیم مهم‌ترین اصل سوادآموزی در جهان معاصر است

کرج (پانا) - فرماندار شهرستان نظرآباد به مناسبت هفته سوادآموزی عنوان کرد حفظ مفهوم عرصه‌ها و مفاهیم مهم‌ترین اصل سوادآموزی در جهان معاصر است.

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حفظ مفهوم عرصه‌ها و مفاهیم مهم‌ترین اصل سوادآموزی در جهان معاصر است

حسین بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد به مناسبت هفته سوادآموزی اظهار کرد: در دنیای امروز شتاب علم به حدی است که بسیاری از مفاهیم ، تعریف ها و چارچوب ها در مدت زمان کوتاهی تغییر می یابد و قلمروهای جدیدی را در بر می گیرد. اگر چه مفهوم سوادآموزی در قالب مهارت خواندن و نوشتن در ایران به حدود ۶ دهه گذشته باز می گردد، اما با حفظ این مفهوم عرصه ها و مفاهیم مهم تری نیز به اصل سوادآموزی در جهان معاصر افزوده شده است. تا زمانی که بی سوادی به معنی گذشته خود وجود دارد ما نیز باید به رفع این نقیصه بزرگ فرهنگی و اجتماعی بپردازیم، اما اگر فقط بر آن متمرکز شویم قطعاً از ابعاد دیگر سوادآموزی غفلت خواهد شد و با مشکلات بزرگتری در آینده مواجه خواهیم بود.

بغدادی افزود: سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) شش شاخص باسوادی در عصر کنونی را معرفی کرده است و جامعه ارزشی ما می تواند بر مبنای بنیادهای فرهنگی دین و میهن اولویت هایی را ارتقاء دهد و یا مفاهیم دیگری را بومی سازی کند. این عوامل شامل سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه ای، سوادآموزی و پرورش که توانایی خواندن و نوشتن در این قالب می گنجد سواد رایانه است. به علاوه گزینه های دیگری نیز مانند سواد دینی، سواد کشاورزی، سواد تحصیلی، سواد فرهنگی، سواد کارکردی، سواد بوم شناختی، سواد سلامتی و سواد ادبی مطرح هستند تا بتوانند انسان هایی را در تراز این عصر مهیای زندگی و نقش آفرینی اجتماعی کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: بدون تردید وجود هر درصدی از بی سوادی، حتی یک نفر بی سواد، نه در شأن جامعه، فرهنگ و دین پر حکمت و سرشار از معرفت اسلام و آیین آگاهی بخش محمدی (ص) است و نه در معادله توسعه و تعالی جایگاهی دارد، چرا که مبارزه با بی‌سوادی جزو زیرساخت های اصلی توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی محسوب می شود.

فرماندار شهرستان نظرآباد در پایان بیان کرد: اینجانب با تبریک هفته سوادآموزی ، هفتم دی‌ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی برای همه عزیزان و تلاشگرانی که ایثارگرانه کسوت محو جهل و نادانی را اختیار کرده اند و باسوادی آخرین نفر از جمعیت بی سواد این کشور را هدف گذاری کرده اند، آرزوی توفیق روز افزون می کنم و از خدمات شایسته آنان صمیمانه قدردانی و تشکرمی کنم.

دانش آموز خبرنگار: علی اصغر مختاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار