کارشناس قرآن، عترت و نماز ناحیه یک شهرری:
اجرای طرح «فهم قرآن در دبستان»، گامی مهم در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین
شهرری (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، اجرای طرح «فهم قرآن در دبستان» را سبب فعالسازی سیر رشد و بلوغ فکری در دانشآموزان دانست و آن را محققکننده اهداف سند تحول بنیادین برشمرد.
دوران دبستان همواره از جهت رشد همهجانبه دانشآموزان، مورد توجه صاحبان ایده و مسئولان پرورشی کشور بوده است؛ از این رو طرح «فهم قرآن در دبستان»، یکی از طرحهای بسیاری است که در جهت تحقق بخشیدن به این مهم، توسط موسسه قرآنی «پرورش تفکر و تدبر طیبه قرآنی» تهیه شده و به تایید سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی رسیده است؛ شایان ذکر است اجرای طرح مربوطه در استانهای اصفهان، خراسان رضوی و شهرستانهای استان تهران نتایج قابل ملاحظهای را به همراه داشته است.
محبوبه غزلسفلی، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در خصوص اهمیت اجرای طرح «فهم قرآن در دبستان»، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «دوران دبستان از نظر موقعیت ویژه پرورشی دانشآموزان، همواره حائز اهمیت بسیار بوده است؛ از این رو مدارس با پرداختن به موضوعات قرآنی و ایجاد تفکر عبودیتی و قرآنی در دانشآموزان نقش بسزایی در جهت رشد تمام ساحتی آنان خواهند داشت.»
وی افزود: «بهترین زمان برای رشد و توانمندسازی دانشآموزان، دوران دبستان است؛ از این رو اجرای طرح "فهم قرآن در دبستان"، رویکردی آموزشی است که در فعالسازی سیر رشد و بلوغ افراد نقش مهمی داشته و اجرای آن در تمام مدارس کشور، امری ضروری است.»
این بانوی فرهنگی، یکی از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین را، دستیابی دانشآموزان به حیات طیبه دانست و تصریح کرد: «بهرهگیری از مطالب آموزنده قرآن، نقش بسزایی در رشد تمامساحتی دانشآموزان داشته و دستیابی به حیات طیبه را، برایشان تسهیل میبخشد؛ زین سبب فهم بهینه مطالب قرآن، نیازمند تبیین است که این مهم توسط دبیران کارآزموده اجرایی میشود.»
وی خاطرنشان کرد: «اجرای طرح "فهم قرآن در دبستان"، گامی مهم در راستای تبیین مطالب آموزنده قرآن برای دانشآموزان و محقق شدن اهداف سند تحول بنیادین است.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه