مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

ضرورت فعالیت‌های اردویی مبتنی بر نگاه تربیتی و تحولی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت اردوها با اهداف مختلفی برگزار می شوند، ضروری است اردوها مبتنی بر نگاه تربیتی و تحولی باشند و برگزار شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت فعالیت‌های اردویی مبتنی بر نگاه تربیتی و تحولی

«منصور اردستانی» در نخستین گردهمایی طرح تحول اردوگاه‌ها با حضور کارشناس مسئولان اردویی استانها و رؤسای اردوگاه های دانش آموزی کشور که از صبح امروز شنبه به همت اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد اظهار داشت: در نظام آموزشی ما اردوهای دانش آموزی و مکان برگزاری اردوها یعنی اردوگاه ها، بستر اجرای فعالیت های اردویی مبتنی بر نگاه تربیتی و تحولی به عنوان یک ضرورت مطرح است.

اردستانی بیان کرد: اردوها با اهداف مختلفی برگزار می شوند؛ اردوهای آموزش محور و تقویت روش های یاددهی یادگیری در نظام آموزشی طرفدار زیادی دارند، اردوی کشف استعداد در حوزه های مختلف، اردوهای کاربرد علوم در جهت کاربست آموزش های نظری، اردوهای مهارتی و امداد نجات همچنین اردوهای خانواده محور و ... از جمله اردوها هستند.

مدیرکل دفتر حقوقی آموزش و پرورش با طرح این سوال که چرا اولیا، مدیران مدارس، مربیان و دانش آموزان به دیده تردید به اردوها نگاه می کنند گفت: پژوهش ها و تحقیقات نشان می دهد اگر فعالیتی مبتنی بر یک هدف و چارچوب مشخص تعریف شود، همچنان نقش اردو و فعالیت های اردویی و سپس اردوگاه ها می تواند یک نقش اثرگذار در حوزه تربیت و رشد کودکان و نوجوانان این مرزوبوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه اهداف زیادی برای اردوها مطرح است افزود: با برگزاری اردوها نباید اجازه دهیم آموزش بر تربیت مقدم شود. آموزه های اسلامی نیز بر تربیت تاکید دارد.

اردستانی بیان کرد: آموزش و پرورش در کشور حدود ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ ملک دارد. هزینه حق التحریر دفترخانه انتفال اسناد ۲۱.۵ میلیارد تومان شده است و ارزش منطقه‌ای آن ها ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است. این املاک سرمایه ملی هستند.

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت به اندازه نقش و وظیفه خود مسئولیت پذیر باشیم. اجازه ندهیم شکاف ایجاد یا عمیق تر شود. تقویت فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، تقویت روحیه خودباوری و امید، تربیت نسل آینده در ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین مورد تاکید است که باید اجرایی شود.

مدیرکل دفتر حقوقی آموزش و پرورش ادامه داد: خاطرات برگزاری اردو در ذهن دانش آموزان ماندگار می شود لذا باید در رسالت خود بازنگری و اردوها را از حالت رکود خارج کنیم و به متن بیاوریم. جایگاه خود را در تحول پیدا کنیم، برنامه تحولی برای اردوگاه ها داشته باشیم و به حوزه تربیت دانش آموزان برویم.

وی افزود: فرصت ها و تهدیدهای اردوگاه ها مشخص و نظام مسائل اردوگاه ها احیا شود. بحث مهم مستندسازی اردوگاه اهمیت بالایی دارد، حفظ و صیانت اردوگاه ها مستلزم تثبیت حاکمیت دولت است.

اردستانی خطاب به روسای اردوگاه های دانش آموزی کشور بیان کرد: شرایط ایمنی مربوط به استقرار، استاندارد فضاها و کانون های خطر اردوگاه ها باید در هنگام ورود و خروج دانش آموزان به اردوگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این بخش از گردهمایی، برخی از روسای اردوگاه های دانش آموزی کشور به بیان سوالاتی پیرامون دغدغه های خود پرداختند که این سوالات از سوی مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار