عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

۳۰ درصد آموزش‌ها باید مهارت‌محور باشند؛ مهارت‌آموزی از سنین دانش‌آموزی آغاز شود

تهران (پانا) - تدوین برنامه هفتم توسعه در حال انجام است و به گفته یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توجه به مهارت‌محوری آموزش در زیرنظام‌های آموزشی کشور ضرورت دارد و باید از سنین دانش‌آموزی آغاز شود.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
30 درصد آموزش‌ها باید مهارت‌محور باشند؛ مهارت‌آموزی از سنین دانش‌آموزی آغاز شود

بابک حاجی حیدری-فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه و جایگاه آموزش در این برنامه اظهار کرد: «طبق قانون بالادستی که برنامه‌های پنج‌ساله توسعه نیز قانون بالادستی به‌شمار می‌روند، آموزش‌ها در زیرنظام‌های آموزشی باید به سمت مهارت‌محوری سوق پیدا کند. همانطور که در برنامه ششم توسعه نیز بخشی از آموزش‌ها مهارت‌محور تعریف شده‌اند.»

این نماینده مجلس با اشاره به اثربخشی آموزش‌های مهارتی از سنین دانش‌آموزی گفت: «دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند بنابراین باید برای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد از سنین نوجوانی و جوانی سرمایه‌گذاری کرد و در نظام‌های آموزشی به مساله مهارت‌محور بودن محتواها توجه کرد. در این زمینه لازم است که دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت رشته‌های کاربردی و مهارتی ترغیب شوند.»

وی با بیان اینکه زیرنظام‌های آموزشی باید در مسیری گام بردارند که مساله‌محور، مأموریت‌گرا و مهارت محور باشند، خاطرنشان کرد:‌ «در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌ها باید مهارت‌محور می‌شد که البته به‌طور کامل محقق نشده است و در برنامه هفتم توسعه نیز این میزان بیشتر است که باید محقق شود تا از این طریق به نیازها و مشکلات جامعه پاسخ داده شود.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر شناسایی و احصای چالش‌ها و آسیب‌های حوزه مهارت‌آموزی گفت: «با شناسایی توانمندی نقش‌آفرینان حوزه مهارت‌آموزی می‌توان آسیب‌هایی که مسیر مهارت‌آموزی در طول تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد را شناخت و برای رفع آنها تلاش‌ کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار