معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس:

تقویت هوش معنوی و آموزش مهارت‌های زندگی در دستور کار مدارس سمپاد باشد

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت توجه به مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت حل مسئله و توجه و تقویت هوش معنوی دانش‌آموزان باید در دستور کار باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تقویت هوش معنوی و آموزش مهارت‌های زندگی در دستور کار مدارس سمپاد باشد

فرشید قاسمی با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار کرد: مدیران مدارس استعدادهای درخشان با دانش‌آموزان تیزهوشی سرو کار دارند که قطعا در آینده مسئولیت‌هایی را در جامعه بر عهده خواهند داشت. بنابراین تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم و دارای اهمیت است.

وی افرود: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، مشکل در هم‌زیستی، جاه طلبی بی‌تفاوتی نسبت به دیگران، حساسیت زیاد، عدم توجه مسائل زندگی، استرس زیاد، نداشتن مهارت زندگی و نداشتن نظم از جمله مشکلاتی است که در برخی دانش‌آموزان فارغ التحصیل مدارس استعدادهای درخشان مشاهده می شود.

قاسمی تصریح کرد: انجام مسابقات متعدد، استفاده از تدریس حافظه مدار، نادیده گرفتن روش‌های تدریس، عدم آشنایی با نوع ارتباط با دانش‌آموز، تنها اهمیت دادن به آموزش کتاب و ... از جمله علل بروز مشکلات رفتاری در دانش‌آموزان سمپاد است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کارگروه سند تحول در مدارس سمپاد یکی از راهکارهای پیشنهادی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: در این مدارس ضروری است شیوه ارزشیابی چند ساحتی داشته باشیم تا مطابق با آن یادگیری‌ها تنظیم شود.

وی عنوان کرد: اجرای مسابقات ششگانه طرح شهید دوران در این مدارس که ساحت‌های ششگانه سند را در بر می‌گیرد پیشنهاد می‌شود.

قاسمی ادامه داد: توجه به مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت حل مسئله و توجه و تقویت هوش معنوی دانش‌آموزان باید در دستور کار باشد.

وی افزود: تلاش برای تربیت چند ساحتی در این مدارس امری ضروری است، ویترین مدارس ما، مدارس تیزهوشان هستند، امیدواریم با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، بتوانیم دانش آموزانی در تراز انقلاب تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار