کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل گفت بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اوایل روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی و کاهش محسوس دما، هوای استان اردبیل سرد و زمستانی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۲۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا در اردبیل

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اوایل روز سه شنبه با ورود سامانه سرد بارشی چهره استان ۲ روز مانده به فصل زمستان تغییر پیدا کرده و چهره سردی به خود خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی سرد همراه با وزش باد خزری از اواسط هفته برای استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود، افزود: در اواخر هفته دمای هوا در این استان نسبت به شرایط کنونی تا ۱۵ درجه کاهش یافته و علاوه بر بارش برف زمستانی یخبندان در ساعات اول صبح روی خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: دمای هوا در ساعات شبانه نسبت به روزهای قبل روند کاهشی خواهد داشت و هوای نسبتاً سردی طی ساعات شب و اوایل صبح در اکثر مناطق مرکزی و جنوبی استان استقرار می‌یابد.

محمدی ادامه داد: احتمال یخبندان، کاهش دید افقی و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و برفگیر دور از انتظار نیست و لازم است تا اطلاع ثانوی کوهنوردان بومی و غیربومی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی با اشاره به افزایش بی سابقه دما در آخرین ماه پاییز گفت: در این روزها حتی دمای هوا در برخی شهرهای سردسیر استان به بالاتر از ۱۵ درجه سانتیگراد رسید که در این فصل از سال این وضعیت آب و هوایی بی سابقه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار