عباس رحیمی*

حال و هوای مردم در انتظار نتیجه فینال جام‌جهانی

مردم پاکدشت هم مانند تمام دنیا منتظر فینال جام‌جهانی هستند، امشب دوحه قطر و ورزشگاه لوسیل قلب دنیاست و ضربان قلب دنیا تا سرحد مرگ بالا خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حال و هوای مردم در انتظار نتیجه  فینال جام‌جهانی

به بهانه برگزاری فینال جام جهانی به میان مردم رفتم تا حال و هوای اقشار مختلف مردم در پاکدشت را مشاهده کنم؛ شور و شوق فراوانی میان مردم برای بازی فینال جام جهانی برقرار بود و هر کدام منتظر قهرمانی تیم محبوب خود بودند؛ مردمی که با وجود همه هیاهوی اطراف و زندگی روزمره باز هم فوتبال را به عنوان محبوب‌ترین ورزش دنیا فراموش نکرده و برای 90 دقیقه مشکلات را فراموش کرده و تمام فکرشان در زمین چمن لوسیل خواهد بود.

ورزشگاه لوسیل با ظرفیت 80000 نفری در محل شهر قدیمی و تاریخی لوسیل که 200سال پیش از بین رفته بود در سال 2017 ساخته شد، حالا میزبان مهمترین بازی جام جهانی است؛ ورودی این استادیوم با تصویر کارگرانی که در ساخت استادیوم مشارکت داشتند کار شده است و طرح این استادیوم برگرفته از فانوس سنتی فنار الهام گرفته شده و تزیین شده توسط کاسه‌ها و ظروف عربی است که نشان دهنده میراث و فرهنگ قطر است.

امشب خیابان‌های بوینس‌آیرس جای سوزن انداختن نخواهد بود؛ مردم آرژانتین همه منتظر قهرمانی شاهزاده خود لئو مسی خواهند بود تا پایتخت آرژانتین تبدیل به پایتخت جام‌جهانی شود.

در آن سوی خیابان‌های پاریس و به خصوص شانزه‌لیزه و سالن‌های اپرا و پیاده‌روهای سنگ فرش شده و کافه‌های مجلل عاشقان همه و همه برای سومین قهرمانی خروس‌های اروپا به سر حد انفجار خواهند رسید؛ امشب روح ناپلئون بناپارت از بالای برج ایفل شاهد تقابل شاهزاده‌های پاریسی با لئو مسی و یارانش خواهد بود.

باید چند ساعت باقی مانده را سخت صبر کنیم تا ببینیم تاج پادشاهی جام‌جهانی بر سر لئو‌ مسی بزرگ خواهد نشست یا کیلیان امباپه نجیب‌زاده فرانسوی؛ کشور عاشقانه‌های اروپا یا پرشورهای آرژانتینی، فقط چند ساعت تا پایان جام مانده تا به تاریخ بپیوندد.

آرژانتینی‌ها در سال ۱۹۸۶ در ورزشگاه آزتک مکزیکوسیتی دست خدا را در قالب دیه گو مارادونا دیدند و انتقام جنگ فالکلند را در زمین فوتبال از بریتانیا گرفتند؛ حالا آرژانتینی‌ها بار دیگر منتظر معجزه هستند ولی این بار رقیب آنها بریتانیا و پیتر شیلتون نیست؛ رقیب آنها نجیب‌زاده‌های پاریسی هستند که مثل عشاق در خیابان شانزه‌لیزه بر روی چمن‌های لوسیل قدم خواهند گذاشت تا معشوقه خود را (جام جهانی) را به دست آورند‌.

*رابط خبرنگار پانا پاکدشت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار