رئیس اداره برنامه ریزی کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش:

تحول در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، تحول در کل نظام آموزش و پرورش است

طرح تحول کانون‌های فرهنگی و تربیتی، یک طرح دانش‌آموز محور، آموزش‌گریز و مهارت‌محور است

تهران (پانا) - رئیس اداره برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش، تحول در کانون‌های فرهنگی و تربیتی را تحول در کل نظام آموزش و پرورش دانست و جذب حداکثری دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان نخبه به کانون‌ها را تحقق‌بخش عمده‌ای از اهداف حوزه تعلیم و تربیت برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تحول در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، تحول در کل نظام آموزش و پرورش است

سید علی سیدی؛ رئیس اداره برنامه‌ریزی کانون های فرهنگی تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با تحول در کانون های فرهنگی و تربیتی، گام مهمی در تحقق هر چه بیشتر علم نافع در فرآیند تعلیم و تربیت برداشته می‌شود، افزود: «تحول در کانون‌های فرهنگی و تربیتی موجب تحول در نظام آموزش و پرورش خواهد شد. کانون ها در حال حاضر با کمترین نیروی انسانی کار فرهنگی و پرورشی جامعه را بر عهده دارند و مسئولین در وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش، مجدانه پیگیر موارد اداری و قانونی کانون‌ها در راستای گشایش در فعالیت های مهم این نهادها هستند.»

وی در خصوص نقش مهم کانون های فرهنگی- تربیتی در کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان بیان کرد: «نقش کانون ها به ویژه کانون های فرهنگی تربیتی شهر تهران بسیار مهم است و جذب حداکثری دانش آموزان به خصوص دانش آموزان نخبه در زمینه های هنری، در تحقق بخشی عمده ای از اهداف حوزه تعلیم و تربیت پررنگ است. در این راستا تجهیز و اختصاص نیروهای متخصص انسانی در کانون ها می تواند در روند پیشرفت و تحول آفرینی در کانون ها موثر باشد.»

سیدی در پایان در خصوص طرح تحولی کانون ها گفت: «طرح تحولی کانون‌ها، طرحی دانش‌آموز محور، آموزش‌گریز و مهارت‌محور است. روندی که در بحث طرح تحول کانون‌های فرهنگی و تربیتی در نظر گرفته شده است، یک طرح دانش‌آموز محور است؛ از طرفی آموزش‌گریز و مهارت‌محور نیز است. طبیعتا دانش‌آموز ما هر حرکتی که توانایی و مهارتش را رسمیت بخشد، بهتر پذیرا خواهد بود. در این راستا مدیران کانون های فرهنگی- تربیتی ملزم به پیگیری مستمر و اجرای این طرح در کانون ها هستند.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار