با هدف ترویج فرهنگ فاطمی

نوا نمایش وهم همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س) اجرا می‌شود

تهران (پانا) - در آستانه شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، نوا نمایش وهم با هدف ترویج فرهنگ فاطمی به مدت ۴ روز در حوزه هنری به اجرا در می‌آید.

کد مطلب: ۱۳۳۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نوا نمایش وهم همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س) اجرا می‌شود

نوا نمایش وهم به همت هیئت احباب الرضا(ع) از جمعه ۱۸ آذر تا چهارشنبه ۲۳ آذرماه در تالار سوره حوزه هنری و در دو سانس ساعت ۱۸ و ساعت ۲۱ به اجرا در می آید.

محمد امین درستکار؛ کارگردان نوا نمایش وهم و موسس هیات احباب الرضا(ع)، ماجرای این نمایش در مورد استاد دانشگاهی است که به کما می رود و در عالم وهم و خیال اتفاقاتی که در زندگی اش رقم خورده، بررسی می شود. دادگاهی تشکیل می شود که رئیس دادگاه خودش است و خودش، خودش را بررسی می کند و در آن به یک سری نقطه ها و نکته ها می رسد. ما از این داستان به نوعی به ماجرای شهادت حضرت زهرا (س) می رسیم؛ در واقع این نمایش برای ایام فاطمیه آماده شده است.

وی در خصوص هدف اجرای این نمایش گفت: مهم ترین هدف در وحله اول بحث اقامه عزا است؛ به نوعی که با این گونه نمایش ها تجسم سازی می شود تا پیام وقایع تاریخی و مذهبی بهتر منتقل شود. هدف دیگر اثر گذاری اعتلای فرهنگی در جامعه و ترویج فرهنگ فاطمی است؛ به طوری که نمایش های ما هر کدام دارای یک داستان و حاوی پیام و مفاهیم مخلتفی است که در ذهن و فکر ببینده اثرگذار خواهد بود.

گفتنی است در نمایش وهم ۹ بازیگر اصلی و حدود ۸ نفر بازیگر فرعی حضور دارند و در مجموع ۱۵ بازیگر در این نمایش ایفای نقش می کنند. این گروه در سال های قبل نیز نمایش های دیگری را از جمله سرزمین مادری، حرامیان در احرام و به مدت ۵ سال نمایش وهم را به روی صحنه برده است.

دانش آموز خبرنگا: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار