مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴:
اجرای طرح ۳۱۳ گامی مهم در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی است
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، اجرای برنامه ملی ۳۱۳ را بهعنوان یک برنامه تربیتی و فرهنگی در راستای تحقق ایران قوی و گامی مهم در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و این طرح را آغازی برای معرفی خوبان علمی و عملی جامعه به جوانان و نوجوانان عنوان کرد.
قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با بیان اینکه طرح ۳۱۳ با ارتباط چهره به چهره در جهت تحکیم بنیان خانواده، تقویت باورهای دینی و کنترل آسیبهای اجتماعی اجرا میشود، در گفتوگو با پانا گفت: «طرح ۳۱۳ بهعنوان یک برنامه تربیتی و فرهنگی موجب تقویت هویت بومی، ملی و اسلامی دانشآموزان میشود و به شکلگیری تشکیلات درونمدرسهای در راستای تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی کمک میکند؛ همچنین دانشآموزان در جریان اجرای این برنامههای فرهنگی، سازماندهی میشوند.»
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تحکیم هویت ملی دانشآموزان و الگوگیری آنان از سبک زندگی اندیشمندان و بزرگان تمدنساز از اهداف طرح ملی ۳۱۳ است، خاطرنشان کرد: «در طرح ۳۱۳ ابتدا شخصیتهای تمدنساز هر شهر و منطقه شناسایی و انتخاب شده، سپس اسامی به مدارس ارسال میشود، پس از ارسال اسامی، دانشآموزان پیشتاز با همراهی مربیان، معاونان پرورشی و مسئولان سازمان دانش آموزی، آغاز به تحقیق و بررسی شخصیتهای انتخابی میکنند و در مورد آنها و آثارشان مینویسند و اگر در قید حیات باشند با خود شخص مصاحبه انجام میدهند.»
بیانی ضمن اشاره به اینکه هر دانشآموز باید به شهر، منطقه و مشاهیر و مفاخر بومی خود افتخار کند و احساس هویت داشته باشد، تصریح کرد: «اجرای طرح ۳۱۳ با روایتگری خود دانشآموزان و با بهرهگیری از فرصتها و ظرفیتهای مدارس کشور پیگیری میشود؛ بیان خاطره و زندگینامه مفاخر و شخصیتهای الگو و مفاخر تمدنساز هر منطقه در مراسم صبحگاه مدارس، درج مطالب مرتبط با این مفاخر و شخصیتها در تابلوی اعلانات مدارس، دعوت از شاگردان مفاخر تمدنساز، بازدید از محل زندگی مفاخر و آشنایی با آثار آنها و اجرای تئاتر از جمله برنامه های اجرایی در قالب طرح ۳۱۳ است.»
وی با تاکید بر اینکه اگر نسل جدید الگوها را بشناسد حتما بهدنبال راه و روش آنان خواهد رفت و از الگوهای بد دوری خواهد کرد، افزود: «ناآرامیهای اخیری که در کشور اتفاق افتاد، بهدلیل الگوهای بد فضای مجازی در نوجوانان و جوانان است و دانشآموزان ما باید الگوهای خوب و بد را بتوانند در این خصوص بهخوبی از هم تشخیص دهند.»
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در پایان گفت: «باید کاری انجام دهیم که نوجوانان و جوانان در راستای شناختن این افراد تحقیق و بررسی کنند و با آنان مانوس شوند. اینها مواردی هستند که میشود از طرح ۳۱۳ استفاده کرد. ما هم در حوزه مدیریت منطقه بهدنبال این هستیم که به این طرح کمک کنیم و در جلساتمان قطعا این موضوع را تبیین خواهیم کرد.»
دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه