امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

ایران اسلامی در دفاع از منافع ملی کوتاه نخواهد آمد

فیروزکوه ( پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت، همراهی چین با ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه توسط دولت با قاطعیت پیگیری شد و نشان داد ایران اسلامی در دفاع از منافع ملی کوتاه نخواهد آمد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ایران اسلامی در دفاع از منافع ملی کوتاه نخواهد آمد

حجت‌الاسلام حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان، گفت: یکی از نکات مهمی که ما باید در سبک زندگی اسلامی، به آن توجه کنیم،‌ ترویج معنویت در محیط خانه است. گاهی مسائل دنیوی آن قدر برای ما مهم می‌شود که اصلاً یادمان میرود که برای چه در این دنیا هستیم و هدف چیست.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: آیا برای این خلق شده ایم که چند صباحی در این دنیا زندگی کنیم، بخوریم و بیاشامیم؟ این که یک خلقت عبث و بی‌فایده است! قرآن می‌فرماید «أفحسبتم أنما خلقناکم عبثا و أنکم إلینا لاترجعون.»

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: برخی‌ها که در زندگی احساس پوچی و افسردگی می‌کنند، که به تعبیر شایع، بیماری قرن جدید، افسردگی است، به خاطر دوری از معنویت است؛ زیرا نیاز انسان به معنویت، یک نیاز فطری و ضروری است. برای ترویج معنویت در محیط خانه، باید برنامه ریزی کنیم؛ زیارت، شرکت در مجالس اهل بیت، حضور در مسجد، قرائت قرآن، ادعیه ، توسل در محیط خانه ولو چند دقیقه یک زیارت عاشورایی، یک صفحه قرآن، دعای دسته جمعی بسیار اثرگذار است. فضای مجازی قابل حذف نیست، ولی باید حضور خود و فرزندان را در آن مدیریت کنیم.

وی در ادامه، در خطبه دوم، بیان کرد: همراهی چین با ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه، توسط دولت با قاطعیت پیگیری شد و نشان داد ایران اسلامی در دفاع از منافع ملّی، کوتاه نخواهد آمد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: تجمع دانشجویان انقلابی جلوی سفارت چین، نشان داد که دانشجویان انقلابی در دفاع از منافع ملّی، شرق و غرب برایشان یکسان است؛ جریان غربگرا باید پاسخ بدهد آیا یکبار شده نسبت به خطاهای غرب و در دفاع از حقوق ملّت ایران، علیه غرب موضع‌گیری کنند؟ یا همیشه دنبال بزک کردن آمریکا و غرب هستند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: ناراحتی غربگراها به خاطر منافع ایران نیست، بلکه ناراحتی آنها از این است که رابطه چین و عربستان سعودی، یک شکست راهبردی برای آمریکاست.در بی‌اعتباری کمیسیون مقام زن سازمان ملل، همین بس که عربستان سال ۲۰۱۷، زمانی که هنوز زنان حق رانندگی نداشتند، عضو آن شد.

وی اظهار کرد: آیا آمریکایی که یک سوم زندانیان زن دنیا را دارد، و طبق آمارهای بین المللی، آمار خشونت، تجاوز و خودکشی بالا دارد، مدافع مقام زن است؟ به اعتراف مجله نیویورک تایمز، انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی، پزشکی و... نقطه عطفی برای بانوان ایرانی بود؛ و اگر جمهوری اسلامی، بر مسئله حجاب و عفاف تأکید دارد، به خاطر حفظ کرامت زن است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه، گفت: در سفر استاندار تهران به شهرستان فیروزکوه، سه مسئله را مطرح کردم؛ مسئله گرانی و مشکلات معیشتی، که لازم است هم بر نظارت افزوده شود و هم تدابیری برای رفاه مردم اندیشیده شود. تحول انقلابی در برخی ادارات‌؛ زیرا مردم از دولت انقلابی انتظار دارند در بدنه و همه سطوح، به صورت انقلابی، کار مردم در کمترین زمان و بهترین نحو حل شود و مسئله روستای سله‌بن که قریب به بیست سال، مردم بلاتکلیف هستند و روستا دچار تنش است و لازم است دولت با یک حرکت انقلابی این مشکل را برطرف کند.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار