معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شهرستان های استان تهران: 

هیچ ایده‌ای نباید دور ریخته شود، بلکه باید مدون و تبدیل به نمونه آزمایشگاهی گردد

پردیس(پانا)- معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شهرستان‌های استان تهران، بر توجه به تمامی ایده‌ها تاکید کرد و گفت، ایده‌ای که در ذهن شما وجود دارد نباید دور ریخته شود بلکه باید مدون شود و تبدیل به نمونه آزمایشگاهی گردد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ ایده‌ای نباید دور ریخته شود، بلکه باید مدون و تبدیل به نمونه آزمایشگاهی گردد

مهدی نیکفر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: ما در پارک علم و فناوری دور هم جمع شده‌ایم تا از نظرات، ایده‌ها و تجربیات برتر یکدیگر بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه امسال سال تولید دانش بنیان است و اکنون در هفته پژوهش به سر می بریم، ادامه داد: در حال حاضر در یکی از بهترین نقاط پژوهشی کشور و یکی از بهترین نقاط پژوهشی غرب آسیا هستیم و فرصت ذی‌قیمتی برای ما فراهم آمده است، چرا که امروز به سراغ معادنی آمده‌ایم که آن معادن و ذخایر می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: ذخایر ما دیگر ذخایر زیرزمینی نیست بلکه ذخایر ایده، فکر و عمل است همانطور که در روایات آمده است، انسان‌ها مانند معادن طلا و نقره هستند. امروز ما به سراغ معادن طلا و نقره آمده ایم.گ؛ مهم این است که چطور بتوانیم این طلا و نقره ها را استخراج کنیم و بتوانیم مصرف بهینه داشته باشیم.

نیکفر با اشاره به این موضوع که زنجیره ارزش از ایده‌پردازی شروع می‌شود، اظهار کرد: زنجیره ارزش از ایده پردازی شروع می‌شود و بعد از آن تبدیل به نمونه آزمایشگاهی و سپس نمونه صنعتی و دست آخر هم تجاری شده و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که هیچ ایده‌ای نباید دور ریخته شود، گفت: بیایید اینجا ایده‌ها را ببینیم؛ ایده‌ای که در ذهن شما وجود دارد نباید دور ریخته شود بلکه باید مدون شود و تبدیل به نمونه آزمایشگاهی گردد و سپس بتوانیم تیم های استارتاپی تشکیل دهیم و بتوانیم شهرستان های استان تهران را در میان استان‌های دیگر حتی در رتبه های جهانی سرآمد کنیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شهرستان‌های استان تهران با اشاره به این موضوع که شهرستان‌های استان تهران به همت فرد به فرد شما امسال در شورای تحقیقات رتبه اول کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: این نشان‌دهنده آن است که ما هدفگذاری صحیحی انجام داده ایم، یعنی توانسته ایم استعدادهای متنوع و متکثر و ارزشمندی که در شهرستان های استان تهران وجود دارد را کشف و از آن استفاده بهینه انجام دهیم.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار