مدیر کل ترویج و توسعه خوشه های نوآوری پارک علم و فناوری پردیس

اقتصاد موفق، به نیروی انسانی خلاق و نوآور متکی است

پردیس (پانا) - مدیرکل ترویج و توسعه خوشه های نوآوری پارک علم و فناوری پردیس، هدف نهایی این مرکز را تحقق اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت، اقتصادی که به جای متکی بودن بر منابع زیرزمینی، مثل نفت و معادن، متکی بر منابع روی زمینی یعنی مغزها، نیروی انسانی، سرمایه انسانی خلاق و نوآوری مثل شما باشد، موفق است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اقتصاد موفق، به نیروی انسانی خلاق و نوآور متکی است

مجتبی جباری‌پور ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری گفت: محوریت کار در پارک فناوری پردیس، با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، افراد فناور و کسانی که می خواهند طرح و ایده ای را به بازار برسانند است. افرادی که می خواهند کار تجاری سازی را انجام دهند که اصطلاحا به آن شرکت های دانش بنیان می گوییم.

وی اظهار کرد: هدف نهایی ما و ساختارهایی مانند پارک های فناوری، مراکز رشد و شتاب دهنده ها تحقق اقتصاد دانش بنیان است، اقتصادی که به جای متکی بودن بر منابع زیرزمینی مثل نفت و معادن، متکی بر منابع روی زمینی یعنی مغزها، نیروی انسانی، سرمایه انسانی خلاق و نوآوری مثل شما می باشد.

مدیر کل ترویج و توسعه خوشه های نوآوری پارک علم و فناوری پردیس، تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد دانش بنیان را در کشور محقق کنیم، مبنا و محور کار ما باید سرمایه انسانی دانشی باشد و اساس کار هم از نهاد آموزش و پرورش و از دانش آموزان است.

جباری‌پور ادامه داد: مسأله اصلی اکوسیستم نوآوری و فناوری سرمایه انسانی دانش است؛ میزان ظرفیتی که کشور در این زمینه ایجاد شده با ظرفیتی که از آن استفاده می کند قابل قیاس نیست. این ظرفیت باید مورد استفاده شما به عنوان صاحبان طرح های پژوهشی و فناوری قرار بگیرد و امیدوارم امروز این مسیر برای شما شروع شود.

وی تصریح کرد: زمانی که میزهای مربوط به طرح‌های شما را می ‌یدم فکر می کردم در چند سال آینده، محصولات شما را در این نمایشگاه به نمایش خواهیم گذاشت. یعنی شما جزو شرکت های دانش بنیان عضو پارک خواهید شد و این به نظر من خیلی دور نیست.

مدیر کل ترویج و توسعه خوشه های نوآوری پارک علم و فناوری پردیس اظهار کرد: در توافقی که با آموزش و پرورش داریم طرح‌های مختلف توانمندسازی، مانند طرح توانمندسازی صدف که در حوزه سرمایه انسانی است از این به بعد با مشارکت آموزش و پرورش برای دانش آموزان اجرا می شود.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار