رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

پژوهش، کلید پیشرفت کشور است

تهران(پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از برگزیدگان کشوری شهرستان‌های استان تهران، پژوهش را کلید پیشرفت هر کشوری دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش، کلید پیشرفت کشور است

با حضور رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مراسم تقدیر از برگزیدگان هفته پژوهش در سالن ولایت این اداره برگزار شد.

علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، در مراسم تقدیر از برگزیدگان کشوری، ضمن اشاره به جایگاه و اهمیت امر مهم پژوهش، در سخنانی اظهار کرد: هیچ مکتبی را بجز مکتب اسلام نمی‌توانیم بیابیم که برای علم و پژوهش ارزش قائل باشد؛ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منبع دین اسلام، کتاب قرآن است که در ۸۸ درصد این کتاب بر مسئله تربیت، پژوهش و آموزش تاکید بسیاری شده‌ است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اولین مطلب مهمی که سرلوحه قرار می‌دهد، علم و پژوهش است؛ زیرا کلید پیشرفت کشور، علم تحقیق به‌ شمار می‌رود، بنابراین هر شخصی که در کار پژوهشی شما، موجب ایجاد اختلال شد، به آن بدبین شوید.

این مقام مسئول افزود: پژوهش در کشور ما علی‌رغم تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری، به صورت شعاری پیش می‌رود؛ از این‌رو هفته پژوهش فرصتی است که از مقام علم، تحقیق و پژوهشگران تجلیل شود و این امر نیز موجب رونق و توسعه علم می‌شود؛ از سوی دیگر عالی‌ترین شورای علم و آموزش در کشور، شورای عالی علوم و تحقیقات فناوری کشور است، به همین دلیل اصل و اساس درمان و برطرف نمودن تمام مسائل کشور، علم و تحقیق است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تاکید کرد: انسان در والاترین جایگاه اهمیت قرار دارد و پیشرفت و توسعه تنها با توسعه سرمایه انسانی ممکن است؛ در دنیای کنونی بدون برنامه و نقشه راهبردی، هیچ امری با موفقیت به پایان نمی‌رسد.

محبی بر تهیه و تدوین سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به جهت تحقق اهداف پژوهشی سند تحول بنیادین، سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تدوین شد و خوشبختانه مراحل طراحی و تدوین و ایجاد نرم افزار این سند، با موفقیت به پایان رسید.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: امید است جایگاه پژوهش در کشور ایران طی پنج سال آینده به والاترین مقام خود برسد که حتی پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با ذکر شاخص و معیار، تصمیم‌گیری بدون پیوست پژوهشی نداشته باشد.

همچنین محبی در پایان سخنان خود، علم را پدیدآورنده قدرت دانست و بر عامل سربلندی کشورهای موفق نیز، اشاره کرد.

خبرنگار دانش آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار