معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

متولیان امر تربیت باید پایه‌های معرفت و معنویت را در خود و در فضای پرورشی تقویت کنند

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اهمیت امر تربیت مورد تاکید در دین مبین اسلام، بر تقویت پایه‌های معرفت و معنویت درمعاونین پرورشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
متولیان امر تربیت باید پایه‌های معرفت و معنویت را در خود و در فضای پرورشی تقویت کنند

نشست هم اندیشی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق نوزده گانه شهر تهران با هدف تشریح و تبیین اهداف و سیاست های حوزه پرورشی و تربیت بدنی با حضور احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی، علیرضا گیلانی؛معاون تربیت بدنی و سلامت و روسای ادارات معاونت پرورشی و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق در کانون فرهنگی تربیتی مفتح برگزار شد.

در این نشست احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران؛ ضمن تقدیر از زحمات معاونین پرورشی پیشین آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: امیدواریم که با همراهی و همکاری همه همکاران شهر تهران، ادامه دهندگان خوبی در مسیر اقدامات ارزشمند انجام شده در حوزه پرورشی و فرهنگی باشیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و اهمیت تحقق جهاد تبیین، توجه به موضوع تحریف را مورد تاکید قرار داد و گفت: جریان تحریف، عنصر مخربی است که می تواند مانع بصیرت دانش آموزان و جامعه شود، بنابراین در این امر نقش معاونین پرورشی به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت در زمینه بصیرت افزایی دو چندان است.

موسوی، فهم زمان، نیازسنجی و برنامه ریزی مبتنی بر وضعیت موجود را از اقدامات لازم در راستای تحقق اهداف تربیتی برشمرد و افزود: معاونین پرورشی مناطق باید با تکمیل و تشکیل نظام جامع اطلاعات و امکانات منطقه با جمع آوری اطلاعات دقیق از فرصت ها و تهدیدها، نقاط قوت و ضعف، امکانات فیزیکی و نیروی انسانی، در زمینه اجرای طرح ها، برنامه ها و بخشنامه های ابلاغی، برنامه ریزی و نوآوری های خاص خود را داشته باشند.

وی تسلط معاونین پرورشی منطقه بر تمام اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت و به ویژه اسناد بالادستی را لازمه ایجاد همراهی و همسویی بیشتر همکاران دوایر زیرمجموعه خواند و افزود: تمام آیات قرآن به صورت مستقیم و غیرمستقیم حاوی مطالب تربیتی است، رسالت همه پیامبران هم یک رسالت تربیتی بوده است، بنابراین همه ما به عنوان متولیان امر تربیت می بایست اول پایه های معرفت و معنویت را در خود و بعد در فضای پرورشی منطقه و مدارس تقویت کنیم که بیشترین تاثیر را در این امر داشته باشیم.
معاونین پرورشی باید بنیانگذار فعالیت های خیر در مناطق باشند و با ایجاد پیوند قوی میان خانه، مدرسه و مساجد، در راستای تحقق طرح سه میم پیشگام باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت، نظام جمهوری اسلامی ایران را دارای پایه های قوی و پشتوانه مردمی دانست و گفت: معاونین پرورشی برای حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی کشور، ضمن بازدید از مدارس، اردوگاه ها، دارالقرآن ها و مراکز آموزشی و پرورشی، از طریق گفتگوهای حضوری با معاونین مدارس و همکاران حوزه پرورشی، در زمینه کیفیت بخشی فعالیت ها، برنامه ها و نسبت به فعال سازی شورای تربیتی و شورای نماز مناطق و مدارس اهتمام کافی را داشته باشند تا بهرین نوع خدمات را در راستای تامین رضایتمندی مردم داشته باشیم.

توجه به حجاب و عفاف، فعالیت های مربوط به قرآن، عترت و نماز، آسیب های اجتماعی، کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن ها و اردوهای راهیان پیشرفت و .... از دیگر موضوعات مورد بحث و گفت و گو در این نشست بود.

گفتنی است، در ادامه این نشست، از سیده عادله سجادی و محمود عباس زاده، سرپرستان پیشین معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار