مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

مشارکت، یکی از ابزارهای مهم و راهبردی در ارکان سند تحول است

کهریزک (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مشارکت را یکی از ابزارهای مهم و راهبردی در تربیت شش ساحتی در آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۰۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت، یکی از ابزارهای مهم و راهبردی در ارکان سند تحول است

مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در آئین خشت گذاری مدرسه حضرت سیدالشهدا(ع) در سالن اجتماعات بخشداری کهریزک، گفت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بعنوان سندی بالادستی و یک الگوی ملی بر مبنای آمایش‌های سرزمینی و رویکردهای تربیتی است، که برگرفته از فلسفه تعلیم وتربیت اسلامی تهیه و تنظیم شده و فرآیند نظام تعلیم و تربیت در گستره ایران اسلامی از دور ترین نقاط کشور ما مرز سیستان و بلوچستان تا مرز آذربایجان شرقی در آموزش و پرورش ساری و جاری است.

وی ادامه داد: گاهی در دورترین نقطه شاهد مدرسه یک کلاس با یک دانش آموز هستیم که پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمده و همکاران ما در همان مدرسه در حال تربیت دانش آموز یا دانش آموزان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: یکی از ابزارهای مهم که بعنوان راهکار و راهبرد بتوان تربیت شش ساحت را در آموزش و پرورش عملیاتی کرد، موضوع مشارکت است که در آئین خشت گذاری، مصداق بارز آن را مشاهده می کنیم.

وی افزود: برخی اوقات در سند تحول از آرمان‌هایمان صحبت می‌کنیم، گاهی وقت ها از ما سوال می کنند، مصداق سند تحول بنیادین چیست؟ آنچه در سند تحول از باب مشارکت و حضور عامه در فرآیند تعلیم و تربیت بعنوان یک تکلیف عمومی برای آموزش و پرورش مشخص شده است در این جلسه به وضوح قابل مشاهده است.

بهرامی در پایان گفت: با تلاش اداره کل نوسازی و با همکاری با مرکز امور بین الملل ان‌شاالله شاهد افتتاح مدرسه 12کلاس حضرت سیدالشهدا(ع) منطقه کهریزک در مهرسال آینده باشیم.

گفتنی است مدرسه ۱۲ کلاس حضرت سیدالشهدا(ع) با همت اداره آموزش وپرورش منطقه کهریزک، بخشداری کهریزک و کمیساریای پناهندگان با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در راستای افزایش سرانه آموزشی آغاز شد و تا مهرماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

خبرنگار: علی رجبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار