معلمین مدرسه شهدای بانک مسکن شهرستان قرچک مطرح کردند:

تولید محتوای آموزشی جذاب، یکی از راهکارهای اثربخش برای جذب دانش‌آموزان است

قرچک (پانا) - معلمین مدرسه شهدای بانک مسکن شهرستان قرچک، تولید محتوای آموزشی جذاب همراه با داستان و ایجاد رقابت صحیح بین دانش‌آموزان را از راهکارهای اثربخش برای جذب دانش‌آموزان و کاهش ترک تحصیل در آنها برشمردند.

کد مطلب: ۱۳۳۳۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید محتوای آموزشی جذاب، یکی از راهکارهای اثربخش برای جذب دانش‌آموزان است

ابوذر تمیمی، معلم علوم مدرسه شهدای بانک مسکن شهرستان قرچک، در خصوص ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان گفت:«یک روش اثرگذار و مناسب برای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، می‌تواند اهدای جوایز و برگزاری مسابقات درسی باشد. جوایز می‌تواند برای دانش‌آموز محرکی باشد تا سعی کنند سطح علمی و درسی خود را افزایش بدهد.»

مجید خوانساری، معلم جغرافیا گفت:«ایجاد رقابت صحیح بین دانش‌آموزان، می‌تواند درس خواندن و کیفیت تحصیلی آنها را ارتقاء دهد. اگر این رقابت ها به صورت دوستانه برگزار شود، تمامی اعضای کلاس برای داشتن بهترین نتیجه مطلوب تلاش خود را می‌کنند.»

محمد گودرزی، مدیر مدرسه شهدای بانک مسکن نظر خود را اینگونه بیان کرد:«ایجاد فضای ورزشی و شادی برای دانش‌آموزان نقش چشم‌گیری در افزایش سطح تحصیلی دانش‌آموزان دارد؛ همچنین با افتتاح زمین چمن مصنوعی در مدارس، باعث ایجاد افزایش علاقه در دانش‌آموزان برای خارج نشدن از تحصیل بودیم.»

محمود اسدی دبیر ادبیات بر ضرورت ایجاد تغییرات آموزشی تاکید کرد و گفت:«یکی از روش هایی که می‌توانیم دانش‌آموزان را به مطالعه درس در مدرسه علاقمند کنیم، ایجاد محتواهای آموزشی جذاب حاوی فیلم‌های آموزشی با داستان‌های مرتبط به دروس آنها است؛ با این روش دانش‌آموزن می‌توانند با علاقه بیشتری در کلاس حضور پیدا کنند. همچنین تأثیر نحوه برخورد معلم با دانش‌آموزان در علاقه دانش‌آموزان به مدرسه بسیار مؤثر است.»

دانش‌آموز خبرنگار: امیرحسین نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار