در گفت‌وگو با پانا:

محمدرضا مهدوی: فدراسیون با کمک اهل فن، سرمربی تیم ملی انتخاب کند

همه پیشکسوتان مخالف حضور کی روش بودند/حضور تماشاگر فوتبال را جذاب می کند 

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است فدراسیون فوتبال باید با کمک اهالی فن و کمیته فنی، سرمربی بعدی تیم ملی را انتخاب کند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا مهدوی: فدراسیون با کمک اهل فن، سرمربی تیم ملی انتخاب کند

محمدرضا مهدوی در گفتگو با پانا، با اشاره به عملکرد کی روش در فوتبال ایران اظهار داشت: «درست است که در جام جهانی نتایج خوبی نگرفتیم اما نباید انتقادات ما چشم‌بسته و بدون در نظر گرفتن نکات مثبت کی روش باشد. بالاخره در ۸ سال قبل ما با او به جام جهانی و جام ملت‌ها صعود داشتیم و خیلی از بازیکنان ایران را لژیونر کرد. نمی‌شود گفت که کارنامه‌اش ناموفق بوده است. بااین‌حال منم معتقدم باید بهتر از این در جام جهانی نتیجه می‌گرفتیم. در گروهی بودیم که از اول همه این شانس را برای ایران قائل بودیم که توانایی صعود به دور بعد را دارد. فکر نمی‌کنم دیگر هیچ‌وقت چنین قرعه‌ای به ما بخورد.»

وی افزود: «قبل از جام جهانی همه داشتند، سروکله می‌شکستند تا کی روش بیاید و اسکوچیچ زودتر برود. دلیلش چه بود؟ به خاطر این بود که ایران باخت سنگین ندهد و آبرومندانه نتیجه بگیرد. پیشکسوتان فوتبال هیچ‌کدام با برگشتن کی روش موافق نبودند و مخالفت کردند اما این فدراسیون بود که تصمیم گرفت او بیاید و حالا هم باید پاسخگو باشد. این‌طور نباید باشد که کسی مسئولیت کارش را نپذیرد. این را هم فراموش نکنید که وقتی فدراسیون از کی روش گذشت، به سمت ویلموتس رفت و آن افتضاح به بار آمد. بعد از ویلموتس به اسکوچیچ رسیدند و بعد دوباره به کی روش.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «متأسفانه در هیچ کجای فوتبال ما برنامه بلندمدت دیده نمی‌شود. اگر با اسکوچیچ قرارداد ۵ ساله می‌بستند، خوب او کارش را می‌کرد و بعد هم در قبال نتایجش پاسخگو می‌بود. بالاخره هرچه بود، کی روش با همه مخالفت‌هایی که با او شد، مربیگری تیم ملی ما را بر عهده گرفت. مقابل انگلیس ترکیب افتضاح بود و بازی هم که هیچ بار فنی نداشت و به بدترین شکل ممکن باختیم. در بازی دوم مقابل ولز خوب بودیم و بردیم اما بازهم در دیداری که نیاز به برد داشتیم، ترکیب و استراتژی بد باعث شد بازهم افتضاح باشیم و ببازیم.»

محمدرضا مهدوی گفت: «باید فدراسیون فوتبال قبل از انتخاب سرمربی تیم ملی، کمیته فنی تشکیل دهد و از اهل‌فن نظرخواهی کند. اتاق فکر فدراسیون بنشیند و مربیان باانگیزه و صاحب سبک دنیا را رصد کند و کسانی که به فوتبال ما می‌خورند را با آن‌ها مذاکره شود. سبک فوتبال ما خاص است. کسی بیاید که از فوتبال ما سر دربیاورد و سبکش با ما همخوانی داشته باشد. الان هم که کی‌روش گفته تیم ما پیر است، حتماً می‌خواهد بازهم مثل قبل تغییر نسل دهد و جوان‌گرایی کند. البته که من هم معتقدم او در این ۹ سال دیگری چیزی برای اضافه کردن به فوتبال ما ندارد اما مگر سال‌های قبل کم مهره سوزاندیم؟ مگر به خاطر یک باخت علی دایی را برکنار نکردند؟ مگر به خاطر یک باخت از پنالتی قلعه‌نویی را نسوزاندند؟ مگر مهدوی کیا را نسوزاندند؟.»

وی ادامه داد: «من در مورد آینده کی روش نظر نمی‌دهم چون فدراسیون کار خودش را می‌کند. اما کدام مربی می‌تواند بیاید و در این ۶، ۷ ماه مانده به جام ملت‌ها تیم ما را جمع‌وجور کند؟ ساختار ما مشکل دارد. چرا سرمربی باید به‌جای بردن ۲۶ بازیکن، یک بازیکن کمتر ببرد؟ آیا آن‌یک نفر نمی‌توانست تجربه حضور در این تورنمنت بزرگ را داشته باشد؟ هرکس می‌رفت بالاخره می‌توانست یک رویداد بزرگ را تجربه کند که به همین راحتی از دست رفت.»

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به لیگ ایران تصریح کرد: «لیگ ما هنوز خیلی کار دارد و مدعیان مشخص نشدند. قبل از جام جهانی کیفیت آن‌چنان‌که انتظار می‌رفت نبود و بعد از جام جهانی هم بعید می‌دانم، کیفیت خوبی شاهد باشیم. الان هم نزدیک بزرگ‌ترین بازی لیگ. که دربی است، هستیم. این بازی همیشه در بهترین شرایط هم خیلی کیفیت نداشت. الان که تماشاگر هم نیست. پس دیگر مشخص است کیفیت بازی چطور خواهد بود. این حضور تماشاگر است که به فوتبال هیجان می‌دهد وگرنه مسابقه رسمی هم بدون تماشاگر مثل تمرین خواهد بود.»

مهدی خزاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار